19:52

بانی فیلم-احمدرضا دانش

محمد صدرزاده از سینماگران و مستندسازان قدیمی اواسط فرودین‌ماه در فرانسه درگذشت.
به گزارش بانی‌فیلم، محمد صدرزاده از مستندسازان و سینماگران قدیمی روز پانزدهم فروردین ماه، در اثر عوارض ناشی از تصادف اتومبیل در فرانسه درگذشت.
زنده‌یاد صدرزاده از تحصیل‌کردگان رشته سینما در آمریکا بود که فعالیت هنری‌اش را از دهه پنجاه با همکاری با تلویزیون و پروژه‌های سینمایی آغاز کرد.
تورج منصوری کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینما با تایید خبر درگذشت محمد صدرزاده از او به عنوان یکی از مستندسازان موفق سازمان تلویزیون نام برد که سهم بزرگی در ثبت تصاویر مربوط به انقلاب و تظاهرات مردم داشت.
منصوری گفت: محمد صدرزاده را می‌توان یک مستندساز و فیلمبردار متهور و بسیار نترس خواند که برای فیلمبرداری از موقعیت‌های خطرناک اوایل انقلاب حضوری فعال داشت.
منصوری ضمن انتقاد از بی‌توجهی به هنرمندانی چون صدرزاده که حق بزرگی بر گردن سینما و تلویزیون دارد، از مرگ غریبانه‌ او اظهار تاسف کرد.
صدرزاده که رشته سینما را در آمریکا به پایان رسانده بود جزو نسل سینماگران دهه شصت میلادی‌ست که با حضورش در سینمای ایران توانست هم به لحاظ فنی و هم هنری کمک‌های شایان توجهی به سینمای ایران نماید.
او سال‌ها در مدرسه عالی تلویزیون که پس از انقلاب به دانشکده صداوسیما تغییر نام داد، به تدریس و تربیت دانشجویان مشغول بود.
مرحوم صدرزاده علاوه بر فیلمبردار و مستندسازی، در صدابرداری هم فردی متخصص و کارآمد بود.
او در سال ۱۳۵۹ مسئولیت صدابرادری فیلم «حیاط پشتی مدرسه آفاق» داریوش مهرجویی را برعهده شد؛ فیلمی که پس از گذشت سال‌ها از زمان ساخت‌اش به شکل نسخه‌ سانسور شده و با نام «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» روی پرده سینماها را دید!
زنده‌یاد صدرزاده از مدت‌ها پیش به بیماری سرطان مبتلا بود که برای ادامه درمانش به فرانسه رفت اما همزمان با درمان‌های پزشکی در جریان تصادف با اتومبیل و در اثر عوارض ناشی از آن دارفانی را وداع گفت.
بانی‌فیلم درگذشت این هنرمند را به خانواده محترم او و همچنین به دوستان و همکارانش در سینمای ایران تسلیت می‌گوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *