11:02

بازیگر ژاپنی فیلم سینمایی «کیل بیل» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بر اثر کرونا از دنیا رفت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، شینیچی سانی چیبا بازیگر ژاپنی و هنرمند رزمی‌کار که با فیلم‌های «بیل را بکش» و «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» شهرت بین‌المللی به دست آورده بود، پنج‌شنبه بر اثر ابتلا به کرونا در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.
چیبا که ۵ دهه در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون فعالیت کرده بود از دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۲۰۱۰ فعال بود و در فیلم‌های بی‌شماری از کشور ژاپن جلوی دوربین رفته بود و در عین حال بازیگر فیلم‌های متعدد آمریکایی هم بود. در بسیاری از این فیلم‌ها وی توانایی‌ها و مهارت‌های هنرهای رزمی خود را به نمایش می‌گذاشت.
وی که سال ۱۹۳۹ در فوکوئوکای ژاپن به دنیا آمد آموزش هنرهای رزمی را از وقتی دانشجو بود شروع کرد و سال ۱۹۶۵ کمربند سیاه گرفت. وی بعدها در نقش اویاما استاد خودش در یک سه‌گانه با عنوان «قهرمان مرگ»، «جنگجوی کاراته» و «کاراته برای زندگی» نقش‌آفرینی کرد.
چیبا که در سال ۱۹۸۴ موفق به کسب کمربند سیاه درجه ۴ شد، در ژاپن بیش از ۱۲۵ فیلم و سریال بازی کرده بود و با بازی در نقش «هاتوری هانزو» سامورائی بازنشسته فیلم «بیل را بکش» ساخته کوئنتین تارانتینو به شهرت جهانی رسید.
«قطار سریع‌السیر»، «سواران توفان»، «مبارزان کاراته»، «دسیسه یاگیو» و «سامورایی شوگون» از دیگر فیلم‌هایی بوده‌اند که این بازیگر ژاپنی در آنها جلوی دوربین رفت.
«بند عدالت: کیزونا» آخرین فیلم وی است که هنوز اکران نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *