16:59

به‌مناسبت قرارسیدن هفته دفاع مقدس، ویژه‌برنامه «سینما آی‌فیلم» با موضوع بررسی آثار شاخص سینمای دفاع مقدس روی آنتن آی‌فیلم می‌رود.
به‌ گزارش روابط‌ عمومی این برنامه، ویژه‌برنامه دفاع مقدسی «سینما آی‌فیلم» امشب روی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌رود.
در این برنامه با زنده‌یاد علی سلیمانی، رضا رویگری، سیدجواد هاشمی، محمد خزاعی و مسعود ده‌نمکی گفت‌وگو و جریان دفاع مقدسی در سینمای ایران بررسی شده است.
«سینما آی‌فیلم» به‌ کارگردانی عطا جاوید امشب ساعت ۲۳:۳۰ راهی آنتن می‌شود. بازپخش آن فردا ساعت‌های ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ خواهد بود.فیلم سینمایی «عقاب‌ها» به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، پنجشنبه اول مهر، روی آنتن آی‌فیلم قرار می‌گیرد.
همچنین «عقاب‌ها» در ژانر جنگی، ساخته ساموئل خاچیکیان، آخر هفته در کانال فارسی این شبکه پخش می‌شود.
این فیلم از نخستین و جدی‌ترین فیلم‌ها در حوزه جنگ ایران و عراق است که در سال ۱۳۶۴ اکران و پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد.
در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی در خاک عراق، مورد حمله عراقی‌ها قرار می‌گیرد و در کردستان عراق سقوط می‌کند…
این فیلم بر پایه رویداد واقعی نجات خلبان ایرانی به نام یدالله شریفی‌راد به وسیله کردهای عراقی و انتقال او به ایران ساخته شده‌است و سعید راد، جمشید هاشم‌پور، زری برومند، شهاب عسگری، رضا رویگری، بهزاد رحیم‌خانی و مجید میرزاییان در آن ایفای نقش کرده‌اند.
«عقاب‌ها» پنجشنبه شب ساعت ۲۲:۰۰ راهی آنتن می‌شود و بازپخش آن روز جمعه ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *