15:14

از آنجایی که پل‌های تاریخی خداآفرین آذربایجان شرقی نیازمند انجام اقدامات مرمتی هستند، لذا برنامه‌ریزی های کوتاه و بلند مدت برای مرمت اضطراری و استحکام بخشی این آثار توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام خواهد شد.
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مصیب امیری رئیس پژوهشگاه این مطلب را در بازدید از پل‌های تاریخی خداآفرین آذربایجان شرقی مطرح ومرمت و حفاظت از پل‌های تاریخی خداآفرین را هدفی مشترک بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
او گفت: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین پژوهشگاه‌ میراث‌فرهنگی و گردشگری و وزارت نیرو در راستای سد‌سازی، تقبل هزینه‌های مرمت، بازسازی و جابجایی آثار در پیرامون سد بر عهده وزارت نیرو است که این اقدامات در خصوص پل‌های خداآفرین ناتمام مانده و در این سفر در راستای بررسی موقعیت و وضعیت کنونی پل‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل خواهد آمد.


امیری اظهار داشت: با توجه به اینکه این پل‌های تاریخی نیازمند انجام اقدامات مرمتی هستند، لذا برنامه‌ریزی های کوتاه مدت برای مرمت اضطراری و همچنین بلند‌مدت در راستای استحکام بخشی کامل از سوی این پژوهشگاه انجام خواهد شد.
او پل‌های خداآفرین را میراث مشترک کشور ایران و جمهوری آذربایجان خواند و افزود: لذا تعاملات لازم با هدف صیانت و حفاظت از این مواریث ارزشمند با کشور دوست و همسایه انجام خواهد شد تا بدنبال این همکاری زمینه‌های رونق گردشگری مشترک در منطقه فراهم شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *