11:07

هادی مرزبان با تاکید بر لزوم اولویت دادن به واکسینه کردن گروه‌های هنری ، از توقف تمرین نمایش «دکتر نون» خبر داد.
این کارگردان پیشکسوت در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: از روز اولی که دور جدید تمرین نمایش «دکتر نون» را آغاز کردیم، گفته شد گروه‌های هنری در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند ولی حالا که یک هفته از توقف چند باره تمرین‌مان می‌گذرد هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
مرزبان یادآوری کرد: از همان زمانی که بحث واکسیناسیون گروه‌های هنری مطرح شد، عده‌ای معترض شدند که مگر خون هنرمندان از دیگران رنگین‌تر است که زودتر از بقیه واکسینه شوند؟! در حالیکه مشاغل هنری جزو پرخطرترین مشاغل هستند و در این مدت دیده‌ایم که جولان‌دهی کرونا در میان هنرمندان چقدر قربانی گرفته است. با این حال بچه‌های هنرمند خطر می کنند و فعالیت هنری را ادامه می‌دهند.
او که با وجود اشتیاقش برای اجرای نمایش «دکتر نون»، تمرین این نمایش را برای چندمین بار متوقف کرده است، اضافه می‌کند: در این مدت چند تن از اعضای گروه‌مان دچار کرونا شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم با این حال وقتی این اتفاق برای چندمین عضو از گروه رخ داد، وحشت کردم. اگر خودم کرونا می گرفتم، این اندازه نگران نمی‌شدم ولی وقتی به عنوان کارگردان، مسئول یک گروه هستم، اگر کوچک‌ترین اتفاقی برای یکی از اعضای گروه بیفتد، هرگز خود را نمی‌بخشم.
مرزبان در ادامه با تاکید بر اینکه واکسینه کردن گروه‌های هنری باید در اولویت قرار بگیرد، می‌افزاید: دوستانی که در این مقاطع دشوار، کنار گود می‌نشینند و سخن می‌گویند، اکنون باید به میدان بیایند و به داد گروه‌های هنری برسند، کسانی که در سخت‌ترین شرایط و با وجود بیشترین خطرات با جان خود بازی می‌کنند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند ولی این روا نیست که واکسینه کردن آنان این چنین به تاخیر بیفتد.
هادی مرزبان قصد داشت نمایش «دکتر نون زنش را از مصدق بیشتر دوست دارد» را پاییز امسال در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد ولی فعلا تمرین این نمایش به دلیل شرایط بحرانی کرونا موقف شده است.
گفتنی است پیش از این مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرد گروه‌هایی که مشغول اجرا یا تمرین نمایشی هستند، در اولویت واکسیناسیون قرار می گریند ولی تاکنون در این زمینه اتفاقی رخ نداده است. این در حالی است که در روزهای اخیر اخبار غیررسمی متعددی درباره ابتلای بخشی از اعضای گروه‌های نمایشی به کرونا منتشر شده است. در این میان خطر ابتلا به کرونا بیش از همه بازیگران را تهدید می‌کند چراکه بازیگران نمی‌توانند هنگام بازی، تمرین یا گریم شدن، ماسک بر چهره داشته باشند.
در چند روز اخیر بسیاری از اصناف سینمایی پیگیر واکسیناسیون هنرمندان بوده اند ولی هنوز پاسخ مشخصی به این پیگیری‌های داده نشده است. جامعه هنری در یک هفته گذشته به سوگ چند هنرمند دیگر؛ علی سلیمانی، بازیگر، آیدین الفت طراح و مهندس صدا، بتینا مظلومی، بازیگر و کارگردان تئاتر که هر سه به دلیل ابتلا به کرونا در گذشته‌اند، نشسته است. بر اساس اعلام خانواده علی سلیمانی، او هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *