13:24

فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک؛ شیدایی کوانتومی» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) سومین فیلم از مجموعۀ مرد مورچه‌ای و سی و یکمین فیلم از دنیای سینمایی مارول است. طرفداران دنیای مارول مدت‌ها منتظر بودند تا در این فیلم بتوانند ماجراجویی‌های جذابی را در قلمرو کوانتومی تماشا کنند.
به گزارش سایت فرارو، اما حالا بعد از اکران به نظر می‌رسد که فیلم اصلا به دل منتقدان ننشسته و بازخورد‌های منفی زیادی را دریافت کرده است. بیشتر منتقدان به صحنه‌پردازی کلیشه‌ای، داستان سست و قابل پیش‌بینی، جلوه‌های ویژۀ بی‌روح و اکشن معمولی و بی‌رمق فیلم اشاره کرده‌اند.
در این فیلم دو همراه ابرقهرمان یعنی اسکات لنگ و هوپ ون‌داین به عنوان مرد مورچه‌ای و زنبورک، به اتفاق دختر اسکات، وارد ماجراجویی در دنیای کوانتومی می‌شوند و در آنجا با موجودات عجیب تازه‌ای آشنا می‌شوند. این ماجراجویی، آن‌ها را به مسیر‌ها و قلمرو‌هایی فراتر از حد تصورشان می‌برد.
کلیت داستان را وقتی می‌شنویم احتمالا جذاب به نظرمان می‌رسد، اما می‌شود گفت که در طول بیش از دوساعت زمان فیلم، کمترین نشانی از جذابیت به چشم نمی‌خورد. منتقد نشریۀ گاردین که فقط دو ستاره از پنج ستاره را به این فیلم داده، در نقد نسبتا کوتاه خود اینطور نوشته است:
«وقتی با فیلمی طرف هستیم که ساختمان‌هایش شاخک دارند و یکی از شخصیت‌های مکملش از کلم بروکلی ساخته شده، شاید منصفانه نباشد که از آن به خاطر نداشتنِ منطق و معقولیت انتقاد کنیم! اما به هر حال این محصول تازۀ مارول واقعا سردرگم‌کننده و غیرمنطقی است؛ این در حالی است که تقریبا سراسر دیالوگ‌های این فیلم پر از شرح و توضیح‌هایی هستند که گاهی چندتا متلک و شوخی هم بین آن‌ها پیدا می‌شود».
تازه این نقد در مقابل بعضی دیگر از نقد‌ها آنقدر‌ها هم منفی به حساب نمی‌آید. منتقد وبسایت splicetoday با بیانی کنایه‌آمیز پرسیده است: «آیا قبلا فیلم‌هایی که از روی کمیک‌بوک‌ها ساخته می‌شدند جذاب نبودند؟» او ادامه داده است که این فیلم مقدمۀ بدی دارد، جلوه‌های ویژه‌اش زشت هستند و اکشن ملال‌آوری هم دارد. او نقد خود را در این جمله خلاصه کرده است (که شاید بشود آن را خلاصۀ بیشتر نقد‌های مربوط به این فیلم به حساب آورد): «این بنجلِ بی‌ارزش یکی از بدترین فیلم‌هایی است که تا به حال توسط مارول تولید شده است».

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *