20:15

هرچند به دلیل وجود کرونا و تعطیلی چندباره سینماها، خیلی به آمار این روزهای مخاطبان هنر هفتم نمی‌توان استناد کرد، سوال این است که کدام فیلم بیشترین مخاطب را در اردیبهشت داشته است؟
به گزارش ایرنا، در میان ۳۴ فیلم ایرانی و خارجی که در گروه‌های مختلف سینمایی از جمله هنر و تجربه که مخصوص فیلم‌های خاص است اکران شده، فیلم سینمایی هفته‌ای یکبار آدم‌باش به کارگرانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه کنندگی مستانه مهاجر بیشترین مخاطب را داشته است.
این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور، ساغر قناعت، علیرضا استادی و شیرین یزدان بخش ۷۹ میلیون تومان فروخته است.
هفته ای یک بار آدم باش روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که به واسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود.
دومین فیلم مورد پسند مخاطبان هنر و هفتم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه کنندگی مشترک مجیدی و امیر بنان است که ۷۸ میلیون تومان فروخته است.
این فیلم داستان علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.
جواد عزتی، علی نصیریان، طناز طباطبایی، روح الله زمانی، ابوالفضل شیرزاد، شمیلا شیرزاد، علی غابشی، مانی غفوری، محمدمهدی موسوی، صفر محمدی بازیگران این فیلم هستند.
تک‌خال به کارگردانی مجید مافی سومین فیلم پرفروش اردیبهشت ماه سینمای ایران بود که ۶۰ میلیون تومان فروخته است.
این فیلم به تهیه کنندگی محمدحسین فرح بخش و بازی هنرمندانی چون پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی خانی، امیر کربلایی زاده، الهام عقیلی، یوسف تیموری اکران شده است.
تک‌خال یک کمدی موزیکال، درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد است؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست.
شنای پروانه که عنوان پرفروش ترین فیلم سال ۱۳۹۹ را با اختلاف بسیار دارد و این روزها در شبکه نمایش خانگی هم عرضه شده، توانست در ماه اردیبهشت در کنار اکران آنلاین ۱۷ میلیون تومان فروش کند.
این فیلم به کارگرانی محمد کارت و بازی جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، مه لقا باقری و علیرضا داودنژاد در جایگاه چهارم فیلم‌های پرمخاطب سینمای در اردیبهشت ماه است.
پنجمین فیلم پرمخاطب اردیبهشتی سینمای ایران آخرین ساخته کارگردان پیشکسوت و باسابقه سینمای ایران مسعود کیمیایی به عنوان خون شد است.
این فیلم به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و بازی سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری ۱۲ میلیون تومان فروخته است.
داستان خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می آید و همه چراغ ها را روشن می کند.
اما در رده ششم و هفتم نیز دو فیلم لاله به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد و بازی نیکی کریمی و آن شب ساخته کورش آهاری با بازی شهاب حسینی قرار دارند. این دو فیلم به ترتیب فروشی بهتر از ۹ و ۸ میلیون تومان نداشته‌اند.
اما طبق آخرین تصمیم شورای صنفی نمایش برخی سینماها مجاز به نمایش فیلم‌های خارجی هم هستند که در میان پرمخاطب‌های سینما در اردیبهشت ماه جایگاه هشتم به فیلم احضار روح ۲ به کارگردانی جیمز وان و بازی هنرمندانی چون ویرا فارمیگا، پاتریک ویلسون، فرانسیس اوکانر، مدیسون ولف، بانی آرونز، سایمن مک برنی و باب ادریان اختصاص دارد.
فیلم‌های رده نهم و دهم جدول پرفروش‌های سینما نیز به دو فیلم ایرانی دیدن این فیلم جرم است و آقای سانسور اختصاص دارد که به ترتیب ۴ و ۳ میلیون تومان فروخته‌اند.
اما ۲۴ فیلم دیگر پرمخاطب سینما که در میان آنها آثار هنر و تجربه، فیلم خارجی و فیلم‌های داستانی بلند سینمای ایران وجود دارد، میانگین فروشی بین ۳ میلیون تومان تا ۳۶۰ هزار تومان فروش داشته‌اند.
اسامی این ۲۴ فیلم به ترتیب میزان فروش فیلم‌های سه بعدی، آنابل ۱، جنگ برای سیاره میمون‌ها، پیرمرد ها نمی‌میرند، پیشی میشی، احضار روح۱، گودزیلا، تنت، اینتر رستروال، داستان اسباب بازی۴، سوم آذر شهر، کودتای ۵۳، زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲، زمستان است، خط باریک قرمز، دقیقه‌ای از یک قرن ۱۰۸، منگی، نه، زندگی پنهان حیوانات خانگی ۱، اینجا کن از اینجا کن نیست، مکالمات، مولان، پارمیدا و تو مشغول مردنت بودی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *