10:45

مهوش صبرکن بازیگر پیشکسوت گفت: به نظرم همین الان هم مردم تشنه قصه‌ های قدیمی و تاریخی هستند و باز هم اگر سریال‌ هایی مثل «کهنه سوار» ساخته شود استقبال خواهند کرد.

به گزارش فارس، مهوش صبرکن پیش از مهاجرت به تهران، سال ها در عرصه تئاتر در شیراز فعالیت داشت و یکی از بازیگران شناخته شده استان فارس به شمار می رفت. صبرکن پس از حضور در تهران، بازیگری در تلویزیون را با سریال های «آخرین بازمانده» و «کهنه سوار» آغاز کرد و در ادامه، با مجموعه‌ هایی از جمله فردا دیر است، پس از باران، روشن تر از خاموشی، جوانی، خانه ‌ای در تاریکی، پریدخت، پنجمین خورشید، جراحت، پرستاران، یوسف پیامبر(ع) و بوی باران به چهره ‌ای شناخته شده تبدیل شد.

صبرکن درباره حضورش در سریال «کهنه سوار» می گوید که مردم همچنان آثار نمایشی اینچنینی را دوست دارند و از آن استقبال می ‌کنند. او همچنین اعتقاد دارد که با وجود مردانه بودن سریال «کهنه سوار» اما زنان هم به اندازه کافی در این مجموعه نمایشی تاثیرگذار بوده اند و در حاشیه قرار نداشته اند. بازیگر «کهنه سوار» حضور و نقش آفرینی در این سریال را یک نقطه مثبت در کارنامه هنری اش ارزیابی و تاکید می ‌کند بازی در این اثر نمایشی برایش ارزشمند بوده است.

صبرکن همچنین از همکاری با مرحوم اکبر خواجویی به نیکی یاد می کند و او را کارگردانی کاربلد و انسانی آرام و خوش اخلاق توصیف می کند. او همچنین لحظه لحظه بازی در سریال «کهنه سوار» را به عنوان خاطره ای خوش و به یاد ماندنی می ‌داند و تاکید می ‌کند از همبازی شدن با بازیگران پیشکسوت این سریال به خصوص زنده یاد حمیده خیرآبادی لذت برده است. او یکی از دلایل جذابیت سریال «کهنه سوار» را همین حضور بازیگران پیشکسوت و توانا برمی ‌شمرد.

شبکه آی فیلم این روزها سریال «کهنه سوار» به کارگردانی اکبر خواجویی و بازی محمدعلی کشاورز، محسن زهتاب، حسین ابراهیمی، محمود پاک نیت، محمود مقامی، جعفر بزرگی، مریلا زارعی، آناهیتا همتی و نادیا دلدار گلچین را به روی آنتن دارد. به همین مناسبت، گفت‌وگویی داشته ایم با مهوش صبرکن بازیگر این سریال خاطره انگیز.

خانم صبرکن 24 سال از اولین پخش سریال «کهنه سوار» می گذرد. آن زمان استقبال مردم از سریال چگونه بود؟

-خیلی خوب. مردم سریال را دوست داشتند و واقعاً استقبال می ‌کردند. به نظرم همین الان هم تشنه چنین قصه‌ هایی هستند و باز هم اگر سریال‌ هایی مثل «کهنه سوار» ساخته شود استقبال خواهند کرد. حتی هر بار که این سریال بازپخش شده است خیلی بازخوردها و نظرات خوبی از مخاطبان گرفته ام و همین نکته نشان می‌دهد که «کهنه سوار» برای بینندگان هنوز جذابیت دارد.

وقتی سریال «کهنه سوار» را بازی می کردید هنوز در شیراز بودید؟

-نه، چند سالی می شد که در تهران ساکن بودیم.

شما در این سریال با همسرتان آقای پاک نیت همبازی بودید البته نه در نقش زن و شوهر اما به هر حال «کهنه سوار» یک پروژه مشترک بود. تجربه همبازی شدن با همسرتان در یک سریال چطور بود؟

-بله. من نقش همسر آقای زهتاب را بازی می کردم و نقش همسر آقای پاک نیت بر عهده زنده یاد نادیا دلدار گلچین بود. تجربه خوشایندی بود و برای خودمان هم جالب به نظر می ‌رسید.

«کهنه سوار» سریال مردانه ای است و ایفای نقش های اصلی آن بر عهده بازیگران مرد. حضور و تأثیرگذاری بازیگران زن را در این سریال را چگونه ارزیابی می کنید؟

-به هر حال، هر قهرمان و چهره شناخته شده‌ ای، چه در ورزش و چه در عرصه های دیگر از یک خانواده برخاسته است. در آن خانواده مادری بوده که آن فرد در دامان او رشد کرده و بزرگ شده و تحت تاثیر تربیت و آموزش های اوست. اصل و اساس زندگی، خانواده است و زنان، نقش اصلی و اساسی را در خانواده دارند. تا زن یک خانه تلاش نکند افراد آن به جایی نمی‌ رسند. به همین دلیل، با وجودی که مرد‌ها نقش های اصلی را در سریال «کهنه سوار» دارند اما نمی ‌توان گفت که زن ها در حاشیه هستند و تاثیرگذاری لازم را ندارند. به نظرم، زنان هم در این سریال به اندازه خودشان و آنقدر که باید و شاید نقش دارند.

خودتان چقدر نقش تان را در سریال دوست دارید و این نقش چه جایگاهی در کارنامه بازیگری تان دارد؟

-من تئاتری بودم و تازه آمده بودیم تهران که سریال «کهنه سوار» را بازی کردم. از این منظر، بازی در این سریال خیلی برایم ارزشمند است. از سوی دیگر، بازیگرانی که در تئاتر کار کرده ‌اند از بازی در نقش ‌های مختلف واهمه ندارند و معمولاً نقش را برای خودشان می کنند. نقشم را در سریال دوست داشتم و فکر می‌ کنم رزومه خوبی برایم بود.

کار کردن با مردم خواجویی چگونه تجربه ای بود؟

-آقای پاک نیت قبلاً در سریال «پدرسالار» با آقای خواجویی کار کرده و خیلی راضی بود. آقای خواجویی انسان خیلی آرام و خوش اخلاقی بودند. واقعاً هم بر کار تسلط داشتند و به قول معروف، کاربلد بودند. متاسفانه اجل مهلت نداد تا سریال‌ های بیشتری بسازند و به رحمت خدا رفتند.خودم هم به شخصه از کار با ایشان خیلی رضایت داشتم و همکاری مان پس از سریال «کهنه سوار» هم ادامه پیدا کرد.

سریال کهنه سوار پس از گذشت بیش از دو دهه همچنان پر مخاطب است و بیننده خودش را دارد. نقاط قوت این سریال را در چه می دانید؟

-مردم همچنان این سریال را دوست دارند. بازیگران خیلی خوبی در این سریال حضور داشتند که تماشای بازی شان برای مردم خاطره انگیز است و یاد گذشته ها را برای آنها زنده می ‌کند. خودم هم از همبازی شدن با بازیگرانی مثل زنده‌ یاد حمیده خیرآبادی خیلی خاطرات خوبی دارم، مخصوصاً قسمت هایی از سریال که در شمال کشور تصویربرداری شد.

مخاطب آی‌ فیلم هستید؟

-بله آی فیلم را خیلی دوست دارم، مخصوصا سریال های قدیمی و خاطره انگیزش را. می‌ بینم که مردم هم سریال ‌های این شبکه را دنبال می ‌کنند. آی فیلم سریال‌هایی را که مردم دوست دارند دوباره پخش می ‌کند و این خیلی مهم است. شبکه‌ های دیگر یک ساعت و زمان خاصی را به پخش سریال اختصاص می ‌دهند، اما آی ‌فیلم این قاعده را شکسته است. آی فیلم سریال های خوب را دوباره برای مردم پخش می‌ کند. چنین سریال هایی برای جوانان امروز خیلی جالب است و آی فیلم با بازپخش این آثار به نوعی فرهنگ سازی می کند.

این روزها چه می کنید و مشغول چه کاری هستید؟

-فعلا که هیچ و در خانه هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *