14:43

فرهاد درودگر سازنده «سایه باد» گفت: تولید فیلم مستند هيچ‌گاه آسان نبوده و حتی در شرابط امروز و با توجه به تأمین منابع مالی، سخت‌تر هم شده تا جایی‌که فيلمسازان را در ساخت آثار جدید دلسرد کرده است.
به گزارش رسیده، فرهاد درودگر مستندساز که با اثر داستانی «سایه باد» در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد درباره این فیلم گفت: «سایه باد» روایتی ساده از چالش‌های پیش روی انسان است؛ روایتی که در روستایی کپرنشین و به دور از فضای تکنولوژِی‌زده و شلوغی شهرنشینی اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: قهرمان داستان مادر جوانی است که در تنگنای زندگی روزمره، تلاش می‌کند از مسولیتی که به وی سپرده شده سربلند بیرون آید.
درودگر که دانش آموخته کارگردانی تئاتر و ادبیات نمایشی است درباره ساخت چنین آثاری گفت: تولید فیلم مستند هيچ‌گاه آسان نبوده بلکه با توجه به تأمین منابع مالی، سخت‌تر هم شده تا جایی‌که بالا رفتن هزینه‌های تولید، فيلمسازان مستند را در ساخت آثار جدید نیز دلسرد کرده است.
وی ادامه داد: سینمای مستند با اینکه در چند ساله اخیر مورد توجه جوانان با انگيزه و خلاق بوده ولی همچنان مهجور مانده است. البته مخاطب به تماشای فیلم مستند تمایل دارد و این اقبال را باید در مسایل اجتماعی و روايت آن در دنیای مستند علت‌یابی کرد.
این مستندساز با بیان اینکه مخاطب دیدن فیلم مستند را در اولیت می‌گذارد عنوان کرد: فیلم مستند آینه‌ای از حقیقت است هرچند به این راحتی نمی‌توان به هرسوژه‌ای وارد شد چرا که ممکن است درست یا غلط، مناقشه‌انگیز شود و این هم از مشکلات کار در این حوزه محسوب می‌شود..
سازنده مستند کوتاه «سایه باد» بر محبوببیت جشنواره سینماحقیقت نیز تأکید داشت و یادآور شد: این رویداد با عبور از دهه دوم عمر خود در بین مستندسازان جایگاهش را تثبیت کرده و حتی در بین اهالی سینما هم دارای محبوبیت ويژه‌ای است و توانسته زمینه ورود سازندگان آثار مستند به سمت سینمای داستانی را فراهم سازد.
دردودگر در خاتمه گفت: جدای از رقابت و دورهمی در جشنواره، نبايد از اين موضوع بگذريم كه آموزش‌ها، كارگاه‌ها و حتي برپایی بازار بين‌المللي سینماحقیقت حتما روندي مثبت در نگاه و سبک فیلمسازان ما را در پی داشته است.
مستند «سایه باد» به کارگردانی فرهاد درودگر قرار است در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت رونمایی و به اکران درآید. این اثر در سیزده دقیقه همه مصائب زنان کپرنشینی را روایت می‌کند که تمام دارایی‌شان مرغ‌هایی است که از بی‌دانه ماندن، حال خوشی ندارند. مردها به چوپانی رفته‌اند و برای تماس گرفتن با کسی که دانه می‌آورده باید سرکوه رفت.
عوامل این مستند: کارگردان و نویسنده: فرهاد درودگر، تهیه‌کننده: مرتضی پایه‌شناس و رویا پاشاکی، مدیر فیلمبرداری: بهنام تاجمیر، صدابردار: حبیب محمدی، تدوین: رویا پاشاکی، مدیر تولید: پارسا پولادوند، مشاور رسانه‌ای: احمد افروز، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چان و برنا جمشیدی، صداگذار: نوید سالاری، اجرای پوستر: سایه صدری، عکاس: فرزانه درودگر، پشتیبانی فنی: کارگاه سینمایی هفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *