10:45

دکتر محمدرضا خاکی، مدرس، مترجم و کارگردان تئاتر، کارگاه تولید تئاتر را با تاکید بر ایده، متن و اجرا برای علاقه‌مندان به هنرِ اجرا و بازیگری در موسسه هنر فردا برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی این موسسه، این کارگاه روند اجرای یک نمایش از منظر کارگردان، براساس تکنیک‌های بازیگری و نحوه رسیدن به نقش تا اجرای آن بر صحنه، یا به عبارتی از ایده تا اجرا را فرا می‌گیرد. اهم مباحث در این کارگاه به شرح ذیل است؛
ایده چیست؟ ایده‌پردازی چگونه است؟ ایده‌پرداز کیست؟ و چگونه می‌توان ایده را در صحنه عملی کرد؟؛ ایده به عنوان یک عنصر بنیادی تفکر می‌تواند دیدنی و قابل لمس باشد و برای بازیگر ایده پردازی تمام مراحل چرخه تفکر، از نوآوری و رشد، تا واقعی سازی را در بر می‌گیرد. مرحله نخست تمرینات این کارگاه با بحث نظری و کار عملی پیرامون ایده آغاز خواهد شد.
مواجهه با متن و شناخت همه ابعاد آن در انتقال پیرنگ توسط بازیگر به مخاطبان اثر نمایشی برای اجرای موفق یک نمایش ضروری است. در مرحله دوم از تمرینات به این موضوع پرداخته خواهد شد. اجرا می‌تواند از پیش نوشته شده، فی‌البداهه و یا کاملاً هماهنگ شده باشد. در واقع اجرای تئاترمی‌تواند هر موقعیتی که دارای چهار عنصر پایه‌ای: زمان، مکان، بازیگر و بیننده باشد را شامل شود.
تمرینات مرحله نهایی کارگاه به انتخاب روش و شکل اجرا از یک‌سو و دقت در جزییات بازی از سوی دیگر می‌پردازد و در پایان دوره، تمرینات و پروژه‌های کلاسی هنرجویان به نمایش در خواهد آمد.
انتخاب هنرجویان برای این کارگاه براساس مصاحبه ورودی توسط محمدرضا خاکی صورت می‌پذیرد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت‌نام می‌توانند یه نشانی اینترنتی http://arttomorrow.org مراجعه نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *