19:47

مجموعه تلویزیونی دهه‌شصتی «محله بروبیا» در دسترس کودکان و نوجوانان مخاطب آی‌فیلم قرار گرفت.
به‌گزارش رسیده، «محله بروبیا» به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی بیژن بیرنگ که نخستین بار در سال ۱۳۶۲ به جدول پخش تلویزیون راه یافت، اکنون در صفحه  کودک‌و‌نوجوان وب‌سایت آی‌فیلم در معرض نگاه این دسته از تماشاگران شبکه تخصص فیلم‌ و سریال ایرانی آی‌فیلم است.
هدف از ساخت «محله برو بیا» آشنایی بچه‌ها با واژه قانون و کاربردش در زندگی روزمره است. این مجموعه همچنین بچه‌ها را با اتفاقاتی که ممکن است در خارج از منزل با آن روبه‌رو شوند، آشنا می‌کند و به آموزش علائم راهنمایی و رانندگی در قالب طنز می‌پردازد.
اکبر عبدی، حمید جبلی، آتیلا پسیانی، فردوس کاویانی، رضا ژیان و محمود جعفری از جمله بازیگران این سریال خاطره‌انگیز هستند. گاهی در یک صحنه یک بازیگر دو نقش دارد. در چنین صحنه‌هایی بیژن بیرنگ خود به بازی آن نقش پرداخته است. او گاهی در این مجموعه در نقش زورو ظاهر شده است. همچنین از حضور عروسک برای بعضی از شخصیت‌ها استفاده شده است.
«محله بروبیا» با یادآوری شرایط اجتماعی و فضای خانواده‌ها در دهه شصت، از خاطره‌انگیزترین برنامه‌های تلویزیون در چند دهه اخیر است.

این مجموعه را می‌توان با مراجعه به آدرس fa.ifilmtv.ir/s/koodak تماشا کرد. هزینه تماشای آثار بارگذاری‌شده در صفحه‌ ویژه کودک و نوجوان وب‌سایت آی‌فیلم، به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.
همچنین برنامه این هفته «ایران» شبکه پرس تی‌وی به معرفی ساز دف و زیبایی‌های تالاب انزلی اختصاص دارد.
برنامه «ایران» در بخش اول خود به گزارشگری گیسو میشا احمدی به معرفی دف، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین سازهای کوبه‌ای ایرانی که با انگشتان دست نواخته می‌شود، می‌پردازد.
در این برنامه نشان داده می‌شود که این ساز در گذشته بیشتر برای نواختن در خانقاه‌ها و موسیقی عرفانی مورد استفاده می‌گرفته است؛ ولی امروزه در اکثر سبک‌های موسیقی ایرانی شامل موسیقی دستگاهی و مقامی و فولکلوریک و تلفیقی و… کاربرد دارد.
قسمت دوم برنامه «ایران» به کارگردانی مریم دهقانپور نیز به معرفی تالاب انزلی یا مرداب انزلی اختصاص دارد که حدودا 20 هزار هکتار وسعت دارد و یکی از باارزش ترین جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران است.
مرداب انزلی یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران و پرندگان ایران و همچنین پرندگان مهاجر است که هرساله از کشورهای همسایه شمالی مهمان این تالاب می‌شوند.
برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *