16:12

سریال‌های ویژه ماه مبارک رمضان تلویزیون معرفی شد.
به گزارش رسیده، سریال‌هایی که از شبکه‌های مختلف سیما برای پخش در ماه مبارک رمضان انتخاب شده است مضامین مختلف و متنوعی دارند که بتوانند نظر بینندگان را به خود جلب کرده و رضایت آن‌ها در این ماه پرفیض را فراهم کنند.
ماه مبارک رمضان بعد از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود و همین امر موجب شده که برای انتخاب سریال‌های نوروزی تلاش شود تا فضای مفرح نوروزی در برخی از سریال‌های مناسب ماه رمضان هم ادامه یابد. از جمله این سریال ها که می‌توان فضای مفرحی را در آن تجربه کرد، سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده است. این سریال بلافاصله پس از پایان سریال «زیرخاکی» از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سریال «خوشنام»، شبکه یک سیما
سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی روزهای پایانی تصویربرداری را طی می‌کند و همزمان کارهای فنی مجموعه در حال انجام است تا کار برای پخش از شبکه یک سیما در ایام ماه مبارک رمضان آماده شود. این مجموعه توسط محسن کیایی طرح و فیلمنامه ابتدایی‌اش نوشته شده است.
گروه ظرف ۱۰ روز آینده تصویربرداری را به اتمام می‌رساند و سکانس‌های باقی مانده از این مجموعه که در حرم مطهر امام رضا (ع) تصویربرداری خواهد شد، در ایام ماه مبارک رمضان ضبط می‌شود.
در این سریال از بازیگرانی چون حمید لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی، عباس جمشیدی‌فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده و امیر غفارمنش استفاده شده است که هر یک از این بازیگران در سریال‌های پخش شده از سیما ساعات خوشی را برای مخاطب فراهم آورده‌اند.
در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: «از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو»

«از سرنوشت»، شبکه دو سیما
فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان، برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما در نظر گرفته شده است. تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده و در ۴۵ قسمت آماده پخش شده است که بعد از ایام ماه مبارک رمضان هم پخش آن ادامه خواهد داشت. این مجموعه که با موضوع جوانان آماده پخش شده است، در فصل‌های گذشته نیز مورد اقبال مخاطب بوده است و در این فصل سازندگان این سریال مشکلات و موانع پیش روی تولید داخلی بر سر راه جوانان را به تصویر می‌کشند.
حسین پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست و مجید واشقانی در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

«نجلا۲»، شبکه سه
مجموعه ملودرام «نجلا ۲» به عنوان سریال نوروزی از شبکه سه سیما در حال پخش است که با توجه به مضمون دینی که در این مجموعه مستتر است، برای ماه مبارک رمضان هم پخش خواهد شد. پخش فصل دوم مجموعه ۴۰ قسمتی «نجلا» از اول فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.
داستان فصل دوم «نجلا» درباره اشغال خرمشهر است و عبِد در این فصل نقش محوری در داستان دارد.
این سریال از قبل از جنگ تحمیلی شروع شده و هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، آزیتا حاجیان ، حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی و سامان خلیلیان از بازیگرانی هستند که در فصل جدید این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.
تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ آغاز شد و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

«مسافران شهر»، شبکه ۵
پخش سریال «مسافران شهر» به کارگردانی سیروس حسن‌پور و احمد معظمی برای پخش از شبکه پنج سیما در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. این سریال با نام قبلی «ساعت ۱۱» دارای مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس است و بازیگرانی همچون شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان‌نسب، آشا محرابی و شهرزاد کمال‌زاده در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
این سریال تلویزیونی که به صورت اپیزودیک آماده می‌شود هم اینک مراحل تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد و توسط دو کارگردان (حسن‌پور و معظمی) ساخته می‌شود. این مجموعه در قالبی مبتنی بر فلاش‌بک روایت می‌شود و تاکنون ۸۰ درصد از تصویربرداری آن به انجام رسیده است.
داستان این مجموعه درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد. بخشی از داستان سریال یک تاکسی اینترنتی است و قصه‌هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *