13:36

سینماهای مالزی به دلیل وجود یک صحنه غیراخلاقی سرانجام از اکران «ثور: عشق و تندر» ممانعت کردند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، مالزی سرانجام اعلام کرد «ثور: عشق و تندر» در این کشور اکران نخواهد شد. این پس از آن است که ۲ هفته پیش با صدور بیانیه‌ای اکران فیلم به مدت نامعلومی به تعویق افتاده بود.
اپراتور سینماهای مالزی با صدور بیانیه‌ای این بار تاکید کرد که پس از همه فراز و فرودها و با صحبت‌های انجام شده با استودیو مارول، این فیلم در مالزی اکران نمی‌شود. این نهاد از شکیبایی مردم و ایجاد ناراحتی احتمالی عذرخواهی کرده است.
این فیلم به کارگردانی تایکا وایتیتی از ۸ جولای اکرانش را در آمریکای شمالی آغاز کرد و تاکنون ۲۸۳ میلیون دلار و در سراسر جهان ۶۸۵ میلیون دلار فروخته است.
این دومین فیلم از کمپانی دیزنی است که طی ۲ ماه اخیر اکرانش در مالزی را از دست می‌دهد. اکران انیمیشن پیکسار «لایتیر» نیز به دلیل یک پلان همجنس‌گرایانه که دیزنی با حذفش موافقت نکرد، لغو شد. مالزی یکی از نزدیک به ۲۰ کشور مسلمانی بود که به این انیمیشن معترض شد و اکرانش را تحریم کرد.
دیزنی درباره «ثور» اظهار نظری نکرده ولی تایید کرده که این فیلم در مالزی اکران نمی‌شود. مالزی خواستار تعدیل‌هایی در این فیلم هم شده بود.
سینماهای مالزی در ۲ سال پاندمی آسیب اقتصادی زیادی را تحمل کردند و شمار مخاطبان‌شان از میانگین ۷۷ میلیون نفر در ۲ سال آخر پیش از کرونا به ۳.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *