11:09

فیلم جدید لیام نیسون شروع ضعیفی در گیشه آمریکا داشت و باعث شد فیلم «بچه‌های بد»، در غیاب یک رقیب جدی، برای دومین هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این گیشه باقی بماند.

به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم حافظه با بازی لیام نیسون این آخر هفته در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفت و در سه روز اول اکران از ۲ هزار و ۵۵۵ سینما تنها ۳ میلیون و ۱۰۰ دلار پول به جیب زد.

این فیلم شروع فوق‌العاده ضعیفی در گیشه داشت و در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این آخر هفته در جایگاه هشتم ایستاد. البته نظر به فروش افتتاحیه فیلم‌های اخیر نیسون یعنی صاعقه سیاه (۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار)، دزد صادق (۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار) و تیرانداز (۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) استقبال سرد از این فیلم چندان هم دور از انتظار نبود. فیلم حافظه به کارگردانی مارتین کمبل، روایتگر داستان آدمکشی است که با بیماری آلزایمر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

لیام نیسون حریف «بچه‌های بد» نشد
 صحنه‌ای از فیلم «حافظه» با بازی لیام نیسون

در آن سوی میدان، انیمیشن بچه‌های بد با ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش، همچون هفته گذشته در صدر پرفروش ترین فیلم‌های این آخر هفته قرار گرفت و مجموع فروش آن در سینماهای آمریکا و کانادا به ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسید.

از گیشه آمریکا چه خبر؟

سینماهای آمریکای شمالی این هفته در غیاب فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی سوت و کور بودند.

این فیلم مورد انتظار جمعه پیش رو اکران خواهد شد. ماجراهای دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی از دنیای سینمایی مارول، پس از اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست رخ می‌دهند و انتظار می‌رود این فیلم شروعی طوفانی در گیشه داشته باشد.

تا آن زمان سینمادوستان ظاهرا خود را با شخصیت‌های کارتونی سرگرم کرده‌اند. پس از انیمیشن بچه‌های بد، سونیک خارپشت ۲ با ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش از ۳ هزار و ۸۰۱ سینما، دومین فیلم پرفروش این آخر هفته در سینماهای آمریکا و کانادا شد. این فیلم خانوادگی در چهار هفته‌ای که روی پرده بوده، با ۱۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش از مرز فروش قسمت اول این مجموعه که تنها ۱۴۸ میلیون دلار بود، عبور کرده است.

لیام نیسون حریف «بچه‌های بد» نشد
 «سونیک خارپشت ۲»

سونیک خارپشت ۲ یکی از معدود فیلم های دوران کروناست که از قسمت قبل خود بیشتر می‌فروشد. البته فراموش نکنید که قسمت اول از این فیلم یک ماه قبل از قرنطینه‌ها اکران شد و بازه اکران آن به دلیل کرونا از حد معمول کوتاه‌تر بود.

فیلم جانوران شگفت انگیز ۳: اسرار دامبلدور با ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش از ۳ هزار و ۹۶۲ سینما، سومین فیلم پرفروش‌ این آخر هفته شد. این فیلم تاکنون در گیشه‌ آمریکای شمالی ۷۹ میلیون دلار و در گیشه بین‌المللی ۲۵۰ میلیون دلار فروش کرده است که مجموع فروش آن در گیشه جهانی را به ۳۲۹ میلیون دلار می‌رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *