19:20

با آغاز دی ماه، برگزاری کنسرت‌های خوانندگان پاپ در حالی از سر گرفته شد که قیمت این اجراها تا ۴۵۰ هزار تومان هم می‌رسد؛ رقمی که در مقایسه با قیمت‌های پیشین، می‌توان آن را بالا و حتی نجومی توصیف کرد.
به گزارش ایسنا، از ابتدای دی‌ ماه، طلسم برگزاری کنسرت‌های حضوری پس از دو سال تعطیلی سرانجام شکسته شد و مدتی است که کنسرت‌ها با بلیت‌فروشی در حال برگزاری هستند. در حال حاضر قیمت بلیت‌هایی که به فروش می‌رسد از ۸۰ هزار تومان شروع شده و تا ۴۵۰ هزار تومان هم می‌رسد؛ این در حالی است که پیش از شیوع کرونا، شاید این قیمت نهایتا تا سقف ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.
البته در شرایطی که هنوز تصمیمی قطعی برای از سرگیری کنسرت‌ها اعلام نشده بود، برخی از تهیه‌کنندگانِ موسیقی درباره افزایش نرخ بلیت‌های کنسرت‌ با توجه به رشد چندین درصدی تورم در کشور و فراهم نبودن شرایط برای برگزاری اجراها با ظرفیت کامل سالن، هشدار داده و از بالا رفتن هزینه‌ها صحبت کرده بودند و در عین حال تأکید داشتند که سعی در همراهی و رعایت حال مردم را دارند، اما ممکن است راه گریزی برای افزایشِ قیمت کنسرت‌ها نباشد.
با این حال پیش‌بینی می‌شود با وجود نرخ بالای قیمت بلیت‌‎ها و البته با در نظر گرفتن برگزاری اجراها در سالن‌هایی با ظرفیتی کمتر از گذشته، بلیت عمده‌ی این کنسرت‌ها به صورت کامل به فروش می‌رود.
در بین کنسرت‌هایی که از ابتدای دی‌ ماه در حال برگزاری است، اجراهای پاپ با بیشترین افزایش قیمت بلیت همراه بوده‌اند. ضمن اینکه با فاکتور گرفتن از اجراهای چند روز اخیر تالار وحدت که تا امشب هم ادامه دارد و اکثرا بدون بلیت فروشی بوده، از هشتم دی‌ماه عمده کنسرت‌ها در ژانر پاپ هستند و فعلا خبری از کنسرت‌ هنرمندان نواحی، موسیقی ایرانی یا کلاسیک نیست.
حال در بین خوانندگان پاپ که به‌زودی روی صحنه می‌روند، کنسرت حسین صفامنش که نهم دی ماه در تالار وحدت برپا می‌شود، پایین‌ترین نرخ شروع قیمت بلیت را دارد؛ یعنی از ۸۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان.
البته ارزان‌ترین قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به گروه ماخولا (در سالن برج آزادی) تعلق دارد که بلیط‌های آن از ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین نجومی‌ترین قیمت کنسرت‌ها که در کیش برگزار می‌شود، در ابتدا متعلق به بابک جهانبخش است که قیمت آن از ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و تا سقف ۴۵۰ هزار تومان نوسان دارد. پس از آن هم آرش و مسیح با شروع قیمت بلیط ۱۸۰ هزار تومان تا ۴۵۰ و بهنام بانی با شروع قیمت ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان پرچم‌دار بالاترین افزایش قیمت کنسرت در بین دیگر خوانندگان پاپ هستند.
نرخ بلیت کنسرت دیگر خوانندگان هم بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۳۹۰ هزار تومان ثبت شده است؛ مثلا قیمت بلیت کنسرت خوانندگانی چون سینا شعبانخانی، رضا بهرام، مهدی احمدوند، روزبه نعمت‌الهی، هوروش‌بند و محسن ابراهیم‌زاده از ۱۰۰ هزار تومان آغاز شده و تا سقف ۳۹۵ هزار تومان می‌رسد.
کنسرت‌های علی یاسینی و رضا صادقی نیز با فروش بلیت ۱۹۰ تا ۳۸۰ هزار تومان به روی صحنه می‌روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *