22:40

نشریه ورایتی پیش‌بینی خود را از شانس‌های اصلی کسب جایزه بهترین کارگردانی در جوایز اسکار ۲۰۲۲ منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، «ریدلی اسکات» برای فیلم «خانه گوچی»، «آدام مک کی» برای فیلم «به بالا نگاه نکن»، «جوئل کوئن» برای فیلم «تراژدی مکبث»، «لین مانوئل میراندا» برای فیلم «تیک تیک بوم!» و «گیرمو دل تورو» هم برای ساخت فیلم «کوچه کابوس» از سوی «کلاستون دیویس» منتقد نشریه ورایتی به عنوان پنج شانس اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شده‌اند.
همچنین «استیون اسپیلبرگ» (داستان وست ساید)، «سیان هدر» (کودا)، «جین کمپیون» (قدرت سگ)، «پدرو آلمادوار» (مادران موازی) و اصغر فرهادی برای فیلم «قهرمان» دیگر شانس‌های شاخه بهترین کارگردانی اسکار پیش رو معرفی شده‌اند.
پیش‌تر نشریه معتبر ایندی وایر نیز در مقاله‌ای از «آن تامسون» پیش‌بینی‌های خود از شانس‌های جایزه اسکار بهتربن کارگردانی را اعلام کرده بود که نام اصغر فرهادی در میان ۱۵ نفر اول دیده می‌شد.
فیلم «قهرمان» امسال و در بخش رقابتی اصلی جشنواره کن نخستین نمایش جهانی خود را تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران این رویداد سینمایی شد.
استودیو بزرگ آمازون پخش فیلم جدید فرهادی را در آمریکا بر عهده دارد.
تاکنون ۳۴ فیلمساز با فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان نامزد شاخه کارگردانی جوایز اسکار شده‌اند که این روند با «فدریکو فلینی» با فیلم «زندگی شیرین» (۱۹۶۱) آغاز شد. از زمان گسترش شاخه بهترین فیلم در سال ۲۰۰۹، «میشل هانکه» (عشق)، «آلفونسو کوارون» (روما)، «پاول پاولیکوفسکی» (جنگ سرد)، «بونگ جون هو» (انگل)، «لی آیزاک چانگ» (میناری) و «توماس وینتربرگ» (یک دور دیگر) موفق به کسب نامزدی در شاخه بهترین کارگردانی جوایز آکادمی شده‌اند. در این میان «پالیکوفسکی» و «وینتربرگ» بدون آن‌که فیلم‌شان در شاخه بهترین فیلم نامزد کسب جایزه شده باشد، نامرد اسکار کارگردانی شدند.

«قهرمان» در صورتی که به عنوان نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب شود نیز از شانس‌های کسب جایزه در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *