16:42

رادیو سلامت در قالب برنامه «تصویر خیال» روز جمعه سوم تیر ماه به تحلیل روانشناسی فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام می‌پردازد.
به گزارش رسیده، در این برنامه مینو خانی پژوهشگر هنر حضور دارد و به تحلیل روانشناختی این فیلم می‌پردازد، زیرا فیلم‌ها اغلب بازنمایی زندگی روزمره هستند که با فراز و فرودهاشان به تصویر کشیده می‌شوند تا خیال‌مان را به بازی گیرند و در پس هر سناریو که به فیلم تبدیل می‌شود لایه‌های پنهانی وجود دارد که خواسته یا ناخواسته بیننده با آن همسو و هم داستان می‌شود. رمزگشایی از بخشی از این لایه‌ها و ترسیم تصویر واقعی برای بینندگان مستلزم تحلیل و بررسی ابعاد شخصیت‎های فیلم‌هاست.
به گفته مرتضی میلانی، تهیه‌کننده، در برنامه رادیویی «تصویر خیال» لایه‌های پنهان شخصیت‌ها و ماجراها از دو منظر روانشناسی و اسطوره‌شناسی توسط کارشناسان برنامه تحلیل و بررسی می‌شود.
برنامه «تصویر خیال» یکی از فیلم‌های سینمایی که در سال‌های اخیر اکران شده‌اند را مورد تحلیل قرار می دهد. بنفشه آفریقایی، روزهای نارنجی، حکایت دریا، سازهای ناکوک، جهان با من برقص و… از جمله این فیلم‌ها هستند.
فیلم «قرارمون پارک شهر» روایتگر داستان زندگی خانم نویسنده‌ای است که مشغول مطالعه کتابی است و به دلیل شرایطی که دارد دغدغه‌های گذشته او همراه با خواندن کتاب برایش یادآوری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *