15:49

یک طراح اکشن و بدلکاری از قانونمند شدن دستمزدها در حوزه بدلکاری خبر داد.
مهدی جوزی عضو انجمن بازیگران و بدلکاران سینمای ایران به مهر گفت: به تازگی من به عنوان طراح اکشن و بدلکاری و عباس اصانلو به عنوان سرپرست بدلکاران سینمای ایران از سوی انجمن حکم گرفته‌ایم، تا بتوانیم بخشی از فعالیت‌های بدلکاری در سینمای ایران را سازماندهی کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا در تلاش هستیم تا تیم‌های فعال در حوزه بدلکاری را شناسایی کرده و جلساتی را در زمینه روند عقد قرارداد در این حوزه برگزار کنیم تا بتوان دستمزد بخش‌های مختلف بدلکاری مانند چپ کردن ماشین، پرش از ارتفاع و … تعیین کرده تا دیگر کسی نتواند برای گرفتن یک پروژه دستمزد پایین‌تری را اعلام کند.
این طراح بدلکاری در سینمای ایران تاکید کرد: البته پیش‌نویس دستمزدها نوشته شده است و یکشنبه ۱۱ مهرماه با حضور سرپرستان گروه‌های بدلکاری تایید می‌شود. این راهکارها سبب می‌شود تا بحث امنیت شغلی در حوزه بدلکاری سینمای ایران شکل و شمایل قانونی گرفته و مشکلی برای فعالان در این عرصه پیش نیاید.
وی توضیح داد: ایجاد امنیت و ادامه فعالیت بدلکاری در این حوزه از مهمترین مواردی است که آن را دنبال می‌کنیم. متاسفانه در حال حاضر برخی از تیم‌های بدلکاری قیمت‌های متفاوتی را برای همکاری با پروژه‌ها ارائه می‌دهند که باید در این زمینه تلاش شود که مبلغ قراردادها یکسان سازی شود تا افراد با توجه به دانش و تجربه‌ای که دارند در پروژه‌ها حضور پیدا کنند.
طراح اکشن و بدلکاری در سینمای ایران بیان کرد: تاکید می‌کنم که هرکدام از آیتم‌های بدلکاری قیمت خاص خود را دارد که باید براساس قیمتی که به زودی اعلام می‌شود گروه‌ها با پروژه‌ها قرارداد ببندند.
وی توضیح داد: قوانین جدید مربوط به قراردادهای بدلکاری بعد از تایید برای اعضای انجمن بازیگران و بدلکاران سینما لازم الاجرا خواهد بود. البته در این میان گروه‌های بدلکاری نیز وجود دارند که خارج از چارچوب خانه سینما فعالیت می‌کنند، که اگر در آینده در زمینه دریافت دستمزد دچار مشکل شوند، انجمن نمی‌تواند هیچ حمایتی از آنها داشته باشد.
جوزی در پایان گفت: البته این را هم باید بگویم که اکثر بدلکاران سینما عضو انجمن هستند و تعداد محدودی از این گروه‌ها عضو انجمن نیستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *