13:58

فیلم کوتاه «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی به بخش مسابقه بیست و هشتمین ‌جشنواره بین‌المللی زنان «افق‌های دیگر» در ایتالیا راه یافت.
به گزارش رسیده و براساس اعلام رسمی وب‌گاه جشنواره، به نقل از پخش کننده بین‌المللی فیلم، جشنواره بین‌المللی زنان «افق های دیگر» (Sguardi Altrove International Women’s Film Festival) سی‌ام مهرماه (22 اکتبر) آغازگر بیست و هشتمین دوره برگزاری این رویداد است و تا هشتم آبان (30 اکتبر) ادامه خواهد یافت.
«رآی» در بخش رقابتی «افق‌های محدود» این رویداد معتبر بین‌المللی به نمایش درمی‌آید و برای جوایز اصلی در این بخش رقابت می‌کند.
در بخش رقابتی «افق‌های محدود» که ویژه نمایش آثار کوتاه ساخته فیلمسازان زن است، بیست و یک اثر کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی به نمایش درمی‌آید. این آثار که از دریچه نگاه بیست و یک فیلمساز جوان بین‌المللی خلق شده‌اند، فیلم‌هایی ساده، مبتکر و خلاقه هستند و نگاه نو و متفاوتی به جهان دارند.
در «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی، رایا و دوستانش در مدرسه آشوب به پا می‌کنند. در همین حال، رایا با وجدان خود دست و پنجه نرم می‌کند و می‌کوشد خود و ارزش‌هایش را در پدر و مادرش پیدا کند. رایا که ایمان دارد همیشه راه حلی وجود دارد، قصد دارد در برابر مانعی که مقابلش قد علم کرده، دست به انتخاب بزند. آیا باید دست به دامن جادو شود یا با این موانع چشم در چشم شود؟
از افتخارات «رآی» می‌توان به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان «دیورسینه» از اروگوئه اشاره کرد.
بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی زنان «افق های دیگر از 30 مهر تا 8 آبان (27-22 اکتبر میلادی) در ایتالیا برگزار ‌شد.
رایا قاسم زاده، پیمان نعیمی، دلارام فتحی، نیلوفر صدری، باران رستگار، ری‌را آزادی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
«رآی» نوشته‌ی سپیده برنجی و پیمان نعیمی است و با تهیه کنندگی مشترک سپیده برنجی و مجتبی بیات ساخته شده است.
پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده «شمید فیلم» است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *