16:58

تقاضای سینمادارها

برای اکران همزمان «قهرمان» و «گشت ارشاد 3»

بانی‌فیلم: پس از فراگیری بیماری کووید۱۹ و انتشار ویروس کرونا در همه کشورها از جمله ایران، مشکلات ادامه‌دار و گسترده‌ای به وجود آمد، سالن‌های سینمایی از جمله مراکز فرهنگی‌ای بودند که از این مهضل بهداشتی، دچار خسارات زیادی شدند.
تعطیلی‌های گاه و بی گاه و عدم استقبال تماشاگران از فیلم‌های روی پرده، مزیدی بر علت کم فروغ شدن چراغ اقتصاد سالن‌های سینمایی شد.
حمایت‌های نیم‌بند سازمان سینمایی از سینماداران و اکران جسته و گریخته برحی فیلم‌ها در ماه‌های گذشته،‌ تنها کورسوی امیدی برای صاحبان سالن‌ها و تهیه‌کنندگان سینما بود که شاید در آینده و با اکران فیلم‌های پرفروش بتوان از تنگناهای ناشی از پاندمی کرونا عبور کرد.
در روزهای اخیر به نظر می‌رسد این امکان با اکران فیلم «گشت ارشاد۳» ساخته سعید سهیلی فراهم شود.
امروز ایسنا به نقل از سخنگوی سینماداران نوشته:
سخنگوی انجمن سینماداران کشور از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا برای رونق بخشی به سالن‌های سینما پس از دو سال تعطیلی و رکود، دو فیلم دارای پروانه نمایش «قهرمان» و «گشت ارشاد 3» را همزمان با هم اکران کند.
محمدرضا صابری گفت: خدا را شکر که حال و هوای سینماها بعد از مدت‌ها خوب شده و دلیل این مدعا هم فروش خوب روزهای پنجشنبه و جمعه هفته قبل است که بعد از گذشت 12 هفته از اکران فیلم «دینامیت» فروش دیشب آن به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، البته این اتفاق در دو سال قبل کم سابقه بود بویژه آنکه بیشتر سینماهای شهرستان‌ها بسته هستند و پردیس‌ها هم علاوه بر ظرفیت 50 درصدی هر سالن، از نظر دایر بودن تعداد سالن‌ها هم با 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، یعنی مثلا پردیس کورش با 14 سالن فقط نیمی از سالن‌هایش بلیت فروشی دارد.
وی افزود:‌ خوشبختانه با توجه به انجام واکسیناسیون و اطلاع یافتن بیشتر مردم از باز بودن سینماها، الان بهترین فرصت است تا با اکران فیلم‌های خوب مردم بیشتری را به سالن‌های سینما بکشانیم تا سینما از این رکود دو ساله خارج شود. بر همین مبنا تقاضای ما از ریاست جدید سازمان سینمایی، آقای خزاعی این است که از اکران دو فیلم خوب و مخاطب پسند «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «گشت ارشاد 3» به کارگردانی سعید سهیلی که در دو ژانر متفاوت اجتماعی و کمدی هم هستند، حمایت کنند تا در کنار فیلم‌های دیگری همچون «دینامیت»، «درخت گردو» و «پوست» تلاش کنیم سینماها به روزهای خوب خود برگردند. الان زمان این است که این دو فیلم که هر دو هم پروانه نمایش دارند طبق قرار قبلی اکران شوند تا اکثر سینماهای تعطیل نیز دوباره باز شوند. ضمن اینکه چند پردیس سینمایی مثل «لوتوس» نزدیک به دو سال است که در شُرف راه‌اندازی هستند و منتظرند ببینند که این هفته فیلم‌های خوبی اکران می شوند یا خیر که با آن‌ها سالن‌های خود را افتتاح کنند.
صابری با اشاره به دیدار اعضای هیات مدیره انجمن سینمادارها با رییس جدید سازمان سینمایی تاکید کرد:‌اگر الان آقای خزاعی می‌خواهد کمکی به سینما کند، عمده‌ترین کاری که می‌تواند انجام بدهد، مهیا کردن شرایط برای اکران همزمان همین دو فیلم کمدی و اجتماعی است که پیش‌تر هم زمان پخش آن‌ها پنجم آبان اعلام شده بود. در حال حاضر این بزرگترین خدمتی است که ایشان می‌تواند برای سینما انجام دهد تا مخاطب با سینما آشتی کند.
به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر نامشخص بودن زمان اکران فیلم «گشت ارشاد 3» ساخته سعید سهیلی بخاطر یکی از بازیگرانش _ که مدتی است به خارج از کشور مهاجرت کرده _ منتشر شد. اگر چه این خبر به صورت رسمی توسط دبیر شورای صنفی نمایش – مرتضی شایسته – اعلام و بعد تکذیب شد، اما پیگیری‌های دیگر نشان می‌دهد که اصل خبر و اما و اگرهایی در این مورد درست بوده و برخی دست‌اندرکاران فیلم و سازمان سینمایی اعلام می‌کنند که نگرانی‌هایی در روزهای ابتدایی فعالیت مدیران جدید در این زمینه وجود دارد، با این حال از آنجا که این فیلم پروانه نمایش دارد و سکانس‌های مربوط به بازیگر مورد نظر هم چندان زیاد نیست عده‌ای دیگر تاکید دارند که وقتی سریالی از این بازیگر در حال بازپخش از تلویزیون است، پس مانعی برای اکران فیلم در تاریخ مقرر نباید وجود داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *