15:52

فهرست فیلم‌های حاضر در هفتادوچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد و فیلم «قهرمان» به کارگردانی از «اصغر فرهادی» به نمایندگی از سینمای ایران به بخش رقابتی این جشنواره راه یافت.
به گزارش ایرنا، قهرمان جدیدترین ساخته اصغر فرهادی فیلمساز پرآوازه ایرانی در کنار ۲۲ فیلم دیگر به بخش رقابتی هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی کن راه یافت. قهرمان برای رسیدن به نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۱ با آثار فیلمسازان مطرحی چون وس اندرسن و پل ورهوفن رقابت می‌کند.
فرهادی اولین بار سال ۲۰۱۱ در هشتادوچهارمین دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار با فیلم جدایی نادر از سیمین رقیبانی از لهستان، بلژیک و کانادا رو پشت سر گذاشت و اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کرد. این فیلمساز پرافتخار ایرانی ۵ سال بعد در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار نیز با فیلم فروشنده که اقتباسی هوشمندانه از نمایشنامه‌ای به همین نام از آرتور میلر نمایشنامه‌نویس معروف آمریکایی بود، توانست برای بار دوم اسکار را به خانه ببرد.
قهرمان نهمین فیلم بلند فرهادی است که در شیراز و با حضوری امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران فیلمبرداری شد. قهرمان یک فیلم با درون‌مایه معمایی است اما همانطور که در گزارش ورایتی هم بدان اشاره شده، هنوز کسی داستان این فیلم را نمی‌داند.
از منظر برخی فعالان حوزه فرهنگ و سینما، اهمیت فیلمبرداری قهرمان در شیراز از آن رو است که چهره کارگردانی بین‌المللی با شهری که نماد فرهنگ و هنر ایران است، پیوند می‌خورد؛ از سویی دیگر، فیلمسازی فرهادی در ایران، اقبال جهانی را برای ارج‌گذاری به آثارش افزایش می‌دهد، این را می‌توان از فیلم‌هایی که تاکنون برای آن‌ها نامزد شده یا جایزه برده است، دریافت. گفته می‌شود فیلمنامه قهرمان به اندازه جدایی نادر از سیمین فرهادی تاثیرگذار خواهد بود.
کنفرانس مطبوعاتی اعلام فیلم های حاضر در جشنواره کن پیش‌تر به دلیل حجم بالای فیلمهایی که برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده بودند یک هفته به تعویق افتاد و از از ۲۷ مه (۶ خرداد ۱۴۰۰) به امروز (۱۳ خرداد) موکول شد. هفتادوچهارمین دوره جشنواره سینمایی کن طبق اعلام قبلی در روز ششم ژوئیه (۱۵ تیر ۱۴۰۰) با اکران جهانی فیلم موزیکال آنت از لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار افتتاح می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *