13:21

هیات انتخاب، فیلم های ایران، هند و کره جنوبی را آثار برجسته جریان نوی جشنواره بوسان توصیف کردند.
به گزارش فارس به نقل از ورایتی، هیات انتخاب، فیلم های ایران، هند و کره جنوبی را آثار برجسته جریان نوی جشنواره بوسان توصیف کردند.
دو فیلم از هند ، ایران و کره جنوبی هر کدام در یازده عنوان مسابقه جریانهای جدید که در قلب جشنواره بین المللی فیلم بوسان قرار دارد، حضور دارند.
این جشنواره امسال به عنوان یک رویداد حضوری از ۶ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ اجرا می شود. اما با محدودیت‌های مداوم کره جنوبی در سفرهای مرزی، ممکن است از گردهمایی بین المللی کمتری برخوردار باشد.
«پدرو» ساخته «ناتش هگده» از هند معضلات و مشکلات یک برق‌کار در روستای جنگلی و دگرگونی سینمایی جنگل را به تصویر می کشد. «خانه زمان» به کارگردانی مشترک «راجدیپ پل» و «سارمیستا مائیتی»، داستانی تعلیقی از یک پزشک است که توسط سه زن در خانه‌ای محبوس شده است.
دو فیلم از ایران انتخاب شد. «کارگردان غایب» ساخته «اروند دشت‌آرای»، داستان فیلم، کارگردان تئاتری را به تصویر می کشد که سعی می کند از طریق تماس‌های ویدئویی تمرین یک نمایش را پیش ببرد. فیلم یک اثر منحصر به فرد است که به سبک تک نفره و بدون برش فیلمبرداری شده است.
ورایتی نوشت: «سیارک» از ایران به کارگردانی «مهدی حسین‌وند عالی‌پور» یک فیلم دل انگیز است که پسری را به تصویر می کشد که علی رغم فقر، برای مادر و خواهر و برادرش زندگی‌ای صمیمی و پر شور و شوق فراهم کرده است. این فیلم قبلا در جشنواره بین المللی فیلم فجر در اوایل سال جاری برنده جایزه شده بود.
از کشور میزبان، این مسابقه شامل اولین فیلم بلند «کیم سه این»، با عنوان «آپارتمان با دو زن» و «سیر»(Seire) به کارگردانی «پارک کانگ» خواهد بود. «آپارتمان» یک درام واقع گرایانه خانوادگی است که با تمرکز بر نبرد احساسی بین مادر و دختر رابطه و معنای خانواده را زیر سوال می برد. انتخاب کنندگان جشنواره «Seire» را یک فیلم ترسناک شگفت انگیز و فوق‌العاده توصیف می کنند که به باورهای عامیانه کره‌ای می پردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *