17:32

فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: شیوع ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان افزایش یافته و برخی از شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، «علیرضا زالی» روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران افزود: اکنون با موج مراجع کنندگان به مراکز درمانی مواجه ایم و اگر این روند افزایش یابد، میزان بیماران بستری و در نهایت مرگ و میر بیشتر می شود.
وی ادامه داد: وضعیت کرونایی شهرستان های فیروزکوه و دماوند قرمز شده است؛ باید نوع واریانت ویروس ارزیابی شود تا بتوانیم قبل از رسیدن تهران به وضعیت قرمز، برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.
زالی با بیان اینکه نوع واریانت نظیر انگلیسی، دلتا و آلفا باید بررسی شود، تصریح کرد: در برخی استان های جنوب کشور ویروس توالی یافته و نوع آن عمدتا آلفا بوده است.
وی در خصوص نحوه تزریق واکسن کرونا در تهران نیز گفت: به گروه سنی ٧٠ سال به بالا اطمینان خاطر می دهیم که واکسن کرونا به همه آنها تزریق می شود و سپس واکسیناسیون گروه های سنی زیر ٧٠ سال، آغاز می شود.
زالی اذعان داشت: با آمدن واکسن های جدید خارجی و داخلی به ذخایر مطلوبی دست می یابیم و مهمترین مفهوم برای جلوگیری از ازدحام و صف کشی برای واکسیناسیون، نوبت دهی است.
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران در خصوص مراکز تجمعی واکسیناسیون نیز گفت: این مراکز در حال افزایش است و تا چند روز آینده ازدحام در مراکز کاهش می یابد.
زالی بیان کرد: مردم نگران نوع واکسن تزریقی نباشند برای افرادی که در مرحله اول از یک برند استفاده شده در مرحله دوم نیز از همان نوع برند برای آنها استفاده می شود؛ هر چند در کشورهای توسعه یافته برای هر فرد ممکن است در هر مرحله از واکسیناسیون از یک نوع برند استفاده کنند چراکه معتقدند با این کار سطح ایمنی افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه تهران جز پنج استانی است که دارای بیشترین سالمند و بیمار خاص است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از نیروهای بهداشت و درمان در تهران هستند.
به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز/دوشنبه/ اعلام کرد: با فوت ۱۴۰ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *