10:43

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» گفت: سینما با مشکلات بسیاری بعد از کرونا مواجه شده است که با از سرگیری جلسات شورای عالی سینما، برطرف کردن مشکلات را تسهیل‌ خواهد شد.
محسن محسنی‌نسب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه راه‌اندازی شورای عالی سینما مهمترین اقدام رئیس جدید سازمان سینمایی در چند روز ابتدایی کار است، اظهار داشت: احیای این شورا اقدامی بسیار مهم و تاثیرگذار بر رونق سینما خواهد بود.
وی گفت: از سر گیری جلسات شورای عالی سینما قطعا امیدوار کننده است و می‌تواند به سینمای ایران در همه شئون کمک کند بنابراین به نظر بنده این کار اقدامی عالی است.
کارگردان فیلم سینمایی شیرهای جوان (۱۳۷۸) از مهمترین اقداماتی که باید با نظارت شورای عالی سینما تصحیح شود را بازنگری در شوراهای سازمان سینمایی از جمله ساخت و تولید دانست و افزود: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی حرف درستی در ابتدای انتصاب خود زد مبنی بر اینکه افراد ذی‌نفع را نباید در شوراها قرار دهیم چرا که سینما یک بازار رقابتی است و نباید از رقیب‌ها برای تصمیم گیری استفاده کرد بنابراین می‌شود از افراد فرهیخته و قابل اعتماد در این پست‌ها استفاده شود.
محسنی‌نسب با بیان اینکه مدیران سینمایی علاوه بر اقدامات لازم برای رونق صنف تحت مدیریت خود باید وضعیت رفاه و معیشت هنرمندان را هم مد نظر داشته باشند، ادامه داد: کرونا معیشت سینماگران را با مخاطرات و مشکلات زیادی مواجه کرده است که با تشکیل شورای عالی سینما دست مدیران برای برطرف کردن این مشکلات بازتر خواهد بود.
وی یکی دیگر از راه‌کارهای رونق بازار هنر هفتم را افزایش تولید فیلم سینمایی دانست و گفت: با توجه به اینکه در شورای عالی سینما مدیران اجرایی در سطح کلان کشور حضور دارند می‌توان با اتخاد تصمیم‌های درست و دقیق به رونق تولید کمک کرد که به تبع آن مشکلات بیکاری و معیشت بخشی از سینماگران نیز از بین خواهد رفت.
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی یاس‌های وحشی (۱۳۷۶)، خاطرنشان کرد: محمد خزاعی از جمله مدیران جوان و با انگیزه و برنامه است که می‌تواند نقطه عطفی در مدیریت سینما ایران به وجود آورد و احیای شورای عالی سینما را هم باید از نشانه‌های همین کارآمدی دانست که آمده تا رونق را به سینما بازگرداند.
۱۹ مهرماه بود که رئیس سازمان سینمایی از احیای شورای‌ عالی سینما با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
محمد خزاعی اعلام کرد: با پیگیری‌های دکتر محمد مهدی اسماعیلی اولین جلسه شورای‌ عالی سینما با حضور ریاست جمهوری آذر سال‌جاری برگزار می‌شود. شورای‌ عالی سینما پس از وقفه‌ای هشت ساله با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در عالی‌ترین سطح برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: اعضای شورای‌عالی سینما پس از بررسی و ارزیابی های گسترده انتخاب شدند و به زودی معرفی خواهند شد. شورا، همزمان با اولین نشست آن با حضور رئیس جمهور آغاز به کار می کند.
خزاعی با اشاره به بخش هایی از مهمترین اهداف شورای‌عالی سینما خاطر نشان کرد: اعمال سیاست‌های متمرکز در حوزه سینمای ایران برای اجرا توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط در چهارچوب الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، پیشرفت همه‌جانبه کمی و کیفی توانمندی‌های ملی در عرصه سینما، پیشرفت متوازن زیرساخت‌های سینمای ایران از جمله این اهداف است.
وی افزود: همچنین تقویت مؤلفه‌های سینمای ملی و انقلابی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ـ ایرانی، رونق اقتصاد سینما و توانمندسازی بخش های غیردولتی فعال در حوزه سینما، حمایت و هدایت سینما در جهت تحقق اهداف کلان فرهنگی انقلاب اسلامی و منویات رهبری، ارتقای حضور اثرگذار و مشارکت سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، گسترش، تنظیم و ساماندهی بازار فیلم در راستای توسعه اقتصاد سینما و پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات مخاطبان، افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات سینما با توجه به مضامین، موضوعات و سوژه‌های ارزشمند، تقویت و ساماندهی آموزش و پژوهش سینمایی متناسب با رویکردها و جهت‌گیری‌های پیشرفت و تعالی سینما و شنـاسایی و پرورش استعـدادهای جدید و تربیـت نیروهـای متخـصص و متـعهد به ارزش‌های اسلامی ـ انقلابی در کشور از دیگر اهداف شورای‌عالی سینما است.
خزاعی افزود: احیای شورای عالی سینما پس از سال ها تعطیلی در دولت سیزدهم و حمایت شخص رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور از فعالیت این شورا، نشان دهنده اهمیت و جایگاه راهبردی سینما و مرجعیت فرهنگی آن در جامعه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *