18:58

بانی‌فیلم: فضای هنری ایران هم متاثر از موضوع مرگ مهسا امینی هموطن اهل کردستان، باعث شده تا شاهد نوعی فاصله‌گذاری میان هنرمندان حوزه‌های مختلف با جریان رسمی حاکمیت باشیم.
ابراز تاسف هنرمندان از مرگ نابهنگام مهسا امینی و حمایت‌شان از اعتراضات مردمی، بخش خاموش هنرمندانی هم که پیش‌تر اظهارنظری در مورد رویدادهای جامعه نمی‌کردند، بر آن داشت که با انتشار یادداشت‌هایی در فضای مجازی، به مسایل اخیر واکنش نشان دادند.
اظهارنظر وزیر ارشاد در روزهای گذشته که در برابر رفتارهای برخی بازیگران زن، گفته بود که باید به فکر کار و فعالیت دیگری باشند، فضای دوقطبی جامعه هنری را تشدید کرد.
ویدیوهایی که علیه موضع محمدمهدی اسماعیلی و همدردی هنرمندان با مرگ مهسا امینی، منتشر شد، حکایت از وجود تلقی‌های دوگانه از مسایل جاری کشور، میان مسئولان با بخش بزرگی از جامعه هنری داشت.
به نظر می‌رسد فضای فعلی که توام با تهدید و فشار بر هنرمندان برای فعالیت‌های آتی‌شان، وضعیت بغرنجی را به وجود آورده است: این روند نادرست و استمرار نگاه «ارباب رعیتی» مسئولان به هنرمندان و دست‌اندرکاران هنری، حاصل کار را متشنج می‌کند و به پررنگ شدن فضای بی‌اعتمادی منجر خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *