22:34

«جشنواره کن ۲۰۲۱» در شرایطی زیر سایه سنگین کرونا در فرانسه در حال برگزاری است که خبرها از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شرکت‌کنندگان و ثبت روزانه سه مورد تست مثبت کرونا در بین جمعیت حکایت دارد.
به گزارش ایرنا، هفتاد و چهارمین دوره از جشنواره سینمایی کن سه‌شنبه هفته گذشته (۱۵ تیر ۱۴۰۰) در شهری به همین نام در جنوب فرانسه آغاز به کار کرد. اگرچه قرار بود همه چیز تحت کنترل باشد اما دست‌اندرکاران این فستیوال سینمایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین تایید کردند از بین هزاران شرکت‌کننده‌ای که روزانه در مرکز BioGroup جشنواره تست می‌دهند، به طور متوسط نتیجه تست سه نفر مثبت می‌شود. دستکم یکی از نفراتی که در این مدت کرونا مثبت از آب درآمد، از ماموران امنیتی جشنواره بود.
بازدید گروه‌های واکسینه نشده از بخش‌های خاص فستیوال کن از جمله کاخ و کنگره جشنواره، منوط به ارائه نتیجه منفی تست کروناست که کمتر از ۴۸ ساعت قبل گرفته شده باشد. شرط ارائه تست منفی کرونا، در مورد مسافران واکسینه شده از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله آمریکا و انگلیس هم اجرا می‌شود.


اگر تست کرونای کسی مثبت شود، براساس قوانین دولت فرانسه باید خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کند. اما گویا در این باره سختگیری چندانی صورت نمی‌گیرد و این افراد فقط اجازه دسترسی به بخش‌های اصلی جشنواره را ندارند و همچنان چون ماشین متحرک انتقال ویروس در بین جمعیت حرکت می‌کنند. اگر فردی تست کرونایش مثبت شود موظف است همه افرادی که با آنها در تماس بوده را در جریان بگذارد، این کار هم چندان عملی نیست چون جمعیتی که یک کرونا مثبت در یک شب از جشنواره با آنها برخورد می‌کند می‌تواند به طور متوسط به صدها نفر برسد.
تصویر کلی شرکت‌کنندگان در هفتادوچهارمین جشنواره کن از وضعیت کنترل کرونا در این رویداد سینمایی، به دو قسم کاملا متفاوت است؛ برخی شرکت کنندگان می‌گویند از رعایت کارآمد شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط متولیان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و از بازگشت به وضعیت عادی خوشحالند ولی سایرین نگرانی فزاینده‌ای در مورد احتمال انتشار گسترده ویروس کرونا دارند به ویژه با توجه به آن که بسیاری از حاضران در این رویداد شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ضدکرونایی را جدی نمی‌گیرند؛ عکس‌ها و ویدئوهایی که از جشنواره کن منتشر شده، شلوغی سالن‌های اصلی این جشنواره را به نمایش می‌کشد که بسیاری از تماشاچیان بدون ماسک در آنها حضور دارند. همین وضع تیری فرمو دبیر هنری جشنواره کن را بر آن داشت تا در هر فرصت ممکن تاکید کند افرادی که در داخل سالن‌های سرپوشیده به تماشای فیلم‌ها می‌نشیند باید حتما تمام مدت ماسک به صورت داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *