۳ فیلم جدید اکران درحالی از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه به‌صورت چراغ‌خاموش رویپرده رفتند که مجموعا طی ۳ روز نخست نمایش خود، کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومانفروختند.

به گزارش ایرنا، ۳ فیلم روشن، پدران و رویای کاغذی، درحالی از روزچهارشنبه به‌صورت چراغ‌خاموش به روی پرده رفتند که در افتتاحیه‌ای ناامیدکننده،به‌زحمت توانستند فروش خود را به ۲۰۳ میلیون تومان برسانند.

این اکران به‌اندازه‌ای غافلگیرکننده و بی‌خبرانه صورت گرفت که رسانه‌ها و شبکه‌هایاجتماعی در شب سه‌شنبه متوجه نمایش این ۳ فیلم جدید شدند.

اتفاق مهم این اکران اما فیلم روشن است که از آن به‌عنوان فیلم توقیفی ماه‌های اخیرنام برده می‌شود. هفتمین ساخته بلند سینمایی روح‌الله حجازی که رضا عطاران را درنقش اصلی می‌بینید، موفق شد تا طبق انتظارها، عملکرد بهتری نسبت به دو فیلمدیگر داشته باشد و طی ۳ روز، با جذب ۲۳۰۰ مخاطب در ۴۶ سالن نمایش، گیشه‌ای ۱۷۰میلیون تومانی داشته باشد.

روشن، داستان زندگی مردی عاشق سینماست که تمام سرمایه‌اش را برای پیش‌خریدیک واحد از برج‌های اطراف تهران صرف کرده و حالا که مسئولان پروژه به قول‌شانعمل نکرده‌اند و خانه‌ها نیمه‌کاره باقی مانده، زندگی‌اش درحال فروپاشی است. او یکیاز ده‌ها نفری است که هر روز برای مشخص کردن تکلیف سرمایه‌شان، در سرما پشتدرهای دفاتر ساختمانی می‌ایستند و به جایی نمی‌رسند.

در این فیلم، رضا عطاران، سیامک انصاری و سارا بهرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پدران هم طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۳۱۰ نفر را به سینماها کشاند و گیشه‌ ۲۱میلیون تومانی را تجربه کرد.

170938281.jpg.webp

در پدران، حادثه‌ای، دو نسل را رودرروی یکدیگر قرار می‌دهد. در این فیلم، علیرضاثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر و مهدخت مولایی بهنقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

رویای کاغذی نیز تنها ۱۵۰ مخاطب داشت و ۱۲ میلیون تومان فروخت.

فیلم، داستان دختر جوانی به نام یاسی است که در یک کارگاه خیاطی کار می‌کند و بازال جوانی آشنا می‌شود. او صفحه‌ای در اینستاگرام برای زال به راه می‌اندازد که درزمانی کوتاه، مخاطبان بسیاری صفحه را دنبال می‌کنند. یاسی که به درآمدزایی ازصفحه فکر می‌کند، پست و استوری‌هایی با موضوع کاندیداتوری زال در انتخاباتریاست‌جمهوری بارگذاری می‌کند. این در حالی‌ است که زال جوان علیرغم مخالفت بایاسی، عاشق او شده است.

170933736.jpg.webp

در این فیلم بازیگرانی چون کامران تفتی، مینا وحید، زینب ملاکی و امیرحسین رضازادهحضور دارند.

البته که این افتتاحیه ۲۰۳ میلیون تومانی، در نتیجه ۲ اتفاق رقم خورده است: نخست،نبود فرصت کافی برای تبلیغات این فیلم‌ها است. همان‌گونه که عنوان شد، این ۳ فیلمبه‌شکلی غافلگیرکننده به روی پرده رفتند و طبیعی است که نتوانند در این زمان کوتاه،تبلیغاتی هدفمند داشته باشند. وضعیت اکران این آثار طی روزهای آینده، بهتر خواهدشد.

نکته مهم بعدی به رکود نسبی مربوط است که هم‌اکنون چندهفته‌ای می‌شود دامنسینماها را گرفته. طبیعی هم است چرا که سینماها همواره از زمان جشنواره فجر تاانتهای اسفند که فیلم‌های اکران نوروزی می‌آیند، یک رکود تاریخی را تجربه می‌کنند واکنون نیز سینماها در حال گذران این وضعیت هستند.

این رکود سبب شده تا سینماها طی ۳ روز پایانی هفته، تنها ۲۴۰ هزار مخاطب داشتهباشند که کاهش چشمگیری را به‌نسبت هفته‌های قبل شاهد است. تعداد مخاطبان ۳روز پایانی دو هفته قبل سینماها نیز ۲۴۰ هزار نفر و ۳ روز پایانی ۳ هفته پیش، ۴۶۰ هزارنفر بوده است.

با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از ابتدای نیمه دوم اسفندماه آغاز می‌شود، درنتیجهفیلم‌های جدید و پرمخاطبی تحت‌عنوان اکران نوروزی از اواسط اسفندماه به روی پردهمی‌روند که این اتفاق با تداوم نمایش آثار پرمخاطب، موج جدیدی از مخاطب را روانهسینماها خواهد کرد و این رکود پایان خواهد یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *