مسعودآب‌پرور:

10:42

کارگردان سریال «هوش سیاه» با تایید ماهیت جنبش «می تو» گفت: این موضوع هم جزو مواردی است که اثبات کرد سینما باید در صیانت از خودش یاد بگیرد تا برای چنین مشکلاتی قانون‌گذاری کند.
مسعود آب پرور در گفت وگو با ایرنا و در توضیح ماهیت و اهمیت جنبش مقابله با خشونت علیه زنان و جریان «می‌تو» که مدتی است در سینمای ایران شدت یافته، بیان کرد: این موضوع هم جزو مواردی است که سینما باید در صیانت از خودش یاد بگیرد تا برای چنین مشکلاتی قانون گذاری کند و در راستای حرکات جمعی جلو برود.
کارگردان سریال هوش سیاه (۱۳۸۹) و (۱۳۹۲) تاکید کرد: جنبش «می‌تو» می تواند یکی از همین حرکات جمعی باشد که کم کم به ما یاد بدهد که خودمان باید دست به دست همدیگر بدهیم و از حرفه خود صیانت کنیم و این موضوع بستگی به حمیت خانم ها دارد.
آب‌پرور در تایید ماهیت جنبش «می‌تو» اظهار داشت: فرهنگ این ماجرا در کشور ما هنوز پا نگرفته است اما امروز شاهد هستیم که تحرکاتی در کشورهای درجه اول دنیا صورت گرفته و این موضوع حرکت اجتماعی پویای جامعه ما را نشان می دهد و این خبر خوبی است.

بیانیه‌ای که به امضای صدها زن رسید
۱۲ فروردین دست اندرکاران زن سینما در بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز نسبت به آن‌چه «خشونت علیه زنان» در این حرفه نامیده‌اند فریاد اعتراض سر داده‌ و تقاضای شفاف خود برای رسیدگی به مصادیق تعریف شده این خشونت را از نهادهای خانه سینما، سینماگران، منتقدان و مخاطبان اعلام کرده‌اند.
این بیانیه که به امضای صدها زن شاغل در سینمای ایران و چهره‌های سرشناسی چون نیکی کریمی، هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی و بسیاری از بازیگران شناخته شده رسیده است (و هنوز نیز بر تعداد امضاهای آن افزوده می‌شود) به جامعه سینمایی ایران در مورد شدت و گستردگی آزارها علیه زنان که برای اولین بار به یک فریاد جمعی تبدیل شده، هشدار داده است.
در این بیانیه آمده است: هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفین هستیم.
مسعود آب‌پرور (زاده ۲ تیر ۱۳۴۰ در تهران) کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون دانش‌آموخته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر است. از فعالیت‌های وی می‌توان به کارشناسی فیلم‌نامه و فیلم در بنیاد سینمایی فارابی و تأسیس کارگاه گسترش هنر و طراحی کلیپ‌های ایرانی اشاره کرد.
آب‌پرور کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۷۴ در سریال ستاره قطبی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *