14:42

پسر اسامه بن لادن یک نقاش است که در آمریکا زندگی می‌کند.

به گزارش بانی‌فیلم، سایت vicenews در گزارشی از زندگی و فعالیت پسر بن لادن تروریست سعودی و رهبر گروه القاعده تهیه کرده که خواندنی‌ست: «ما با عمر بن لادن در مورد جوانی آسیب زا و علاقه هنری او به غرب وحشی صحبت کردیم.
وقتی عمر بن لادن احساس افسردگی می‌کند فیلم «نابخشوده» کلینت ایستوود را تماشا می کند؛ (فیلمی کلاسیک و وسترن آمریکایی درباره یک قانون شکن اصلاح شده که برای آخرین تلاش می‌کند گذشته خشونت‌آمیزش را با آرامش یک زندگی کشاورزی به دست فراموش بسپارد.) او در غیر این صورت نقاشی می‌کند؛ از مناظر طبیعی عمدتا صحنه‌های صحرایی. از نیل گرفته تا مهتاب در غرب آمریکای وحشی. درختان مرده و جمجمه گاومیش‌ها.

عمر، چهارمین و پسر ارشد و وارث اسامه بن لادن رهبر القاعده است که تصویر دوگانه و دگرگونه از پدرش است. به راحتی می‌توان فهمید که عمر، از پدرش، علاوه بر ثروت انبوه، بینی و چشمان پررنگ و بی روح او را به ارث برده. اما شم هنری او از مادرش گرفته است.

عمر توضیح می‌دهد: “برخی از اعضای خانواده مادرم بسیار هنرمند هستند.” مادر من عاشق نقاشی است و یکی از خواهرانم نیز همین کار را می‌کند. دایی من هم هنرمند خیلی خوبی بود. به همین دلیل نیاز به نقاشی و رنگ‌آمیزی در خون من جاری است.”

عمر در طول ۱۲ ماه گذشته، بیش از دوازده اثر اصلی نقاشی کرده است که همه‌شان سبک هنری ساده و با رنگ‌های زنده و ضربات مسطح و اکسپرسیونیستی به پایان رسیده‌اند.

در یک نقاشی ، او کوه‌های پر از خار منطقه Tora Bora را بازسازی کرد؛ جایی که پدرش در پی حملات تروریستی یازده سپتامبر سال۲۰۰۱ برای پنهان شدن به آنجا رفت. قله ها مانند دندان‌های اره ناهموار هستند و در سایه‌های قرمز خشمگین ارائه می شوند.

در یک نقاشی دیگر که مورد علاقه عمر است او صحرای آریزونا را به تصویر می‌کشد؛ جایی که حدود هفت و نیم هزار مایل دورتر از مخفیگاه بالای کوه پدرش است- جایی که یک کلبه روستایی و پایه‌های کاکتوس سبز کمرنگ در زیر آسمان ستاره‌دار جمع می‌شوند.

تمام نقاشی های او سادگی کودکانه ای دارند و شاید تعجب‌آور نباشد. در گفت‌وگو با عمر، این تصور ایجاد می‌شود که کار او راهی است برای یافتن آرامش طولانی‌مدت دوران جوانی‌اش ، و یا شاید بازگشت به آغاز، قبل از همه خشونت‌ها و خونریزی‌ها.

او گفت: “دلم برای اوقات خوشی که داشتم تنگ شده است، زمان‌هایی که من خیلی جوان بودم و نمی‌توانستم جهان اطرافم را ببینم.” “دلم برای قسمت‌های وسیع تپه‌های شنی صحرا و دریانوردی‌ها تنگ شده است. دلم برای آرامش کودکی تنگ شده است. ”

عمر به یاد می آورد که در سن ۷ سالگی “تصاویر زیبایی” از اسب‌های پدرش اسامه ترسیم می‌کرد. خاطره‌ای گرامی را از زمانی که مدیران مدرسه‌اش تصمیم گرفتند یکی از عکس‌های او را به دیوار کلاس بیاویزند. آنچه او توصیف می کند ” تنها لحظه شاد” دوران زندگی‌اش است که می تواند به یاد بیاورد.

عمر حالا ۳۹ ساله است ، طی ۲۰ سال گذشته او بارها و بارها حملات تروریستی یازده سپتامبر را محکوم کرده. ابراز ناراحتی از جنایت وحشتناک القاعذه که در اثر آن هزاران قربانی جان خود را از دست دادند. او به خاطر کشتار غیرعادی غیرنظامیان بی گناه بارها گروه القاعده را محکوم کرده است. او اگرچه هرگز از نام خانوادگی خود شانه خالی نکرده اما ایدئولوژی‌های خشونت‌آمیز پدرش را رد می‌کند. او مدتهاست که سعی در فاصله گرفتن از پیامدهای وحشیانه آن حادثه تروریستی دارد.

عمر در سال ۲۰۰۸ به آسوشیتدپرس گفته بود: “بسیاری از مردم فکر می‌کنند عرب‌ها – به ویژه فرزندان اسامه بن لادن – همه تروریست هستند. این واقعیت نیست.”

فرزند اسامه بن لادن می‌گوید که او می خواست “سفیر صلح” شود و سعی کند “اشتباه بزرگ” پدرش را جبران کند. اما حتی اگر این کار او را هرگز به طور کامل خود را از مصیبت میراث خون‌آلود اسامه بن لادن خلاص نکند مطمئناً می‌توانست اقدامی بزرگ باشد.
پسر بن لادن دارای اختلال دو قطبی PTSS و آسیب‌های روانشناختی حاصل از تربیت‌اش است. عمر ادعا می‌کند که سرانجام به ظاهری از صلح در درون خود رسیده.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *