15:59

فرزاد مؤتمن با اعلام اینکه فیلم «شبگرد» توسط هیأت انتخاب جشنواره فجر رد شده، گفت که برای دریافت مجوز اکران عمومی فیلمش اقدام کرده است.

این فیلمساز که برای آخرین ساخته‌اش با نام «شبگرد» متقاضی حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بود، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: صادقانه می‌گویم که «شبگرد» را به جشنواره فیلم فجر ارائه کردم ولی آن را نخواستند؛ اشکالی هم ندارد.‌

او در عین حال اضافه کرد: وقتی به کلیت فیلم‌های راه یافته به جشنواره نگاه می‌کنیم نکته‌ای جلب توجه می‌کند و آن هم این واقعیت است که از سال ۱۳۸۶ یک تهاجم به طور خزنده برای حذف برخی فیلمسازها و جایگزینی آن‌ها با فیلمسازهای خاص و همفکر شروع شد و الان در حال رسیدن به شکل کامل خود است. مسئله تاسف‌آور این است که این تهاجم علیه فیلمسازها، توسط سازمان سینمایی صورت می‌گیرد و با توجه به ابعاد گسترده‌ای که دارد پیش‌بینی می‌کنم این حملات شامل بازیگران هم بشود. درواقع تلاش بر یکدست کردن همه چیز است و در این بین هرآنچه را درک نکنند یا از چیزی که در نظر دارند دور باشد به آن تهاجم می‌کنند، اصلا انگار یک جنگ است.

کارگردان فیلم «سراسر شب» و «شب‌های روشن» که در سه دوره از جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه شده بود، ادامه داد: در چین شرایطی مهم این است که فیلمسازان با هم متحد باشند چون «خانه سینما»یی هم برای حمایت نداریم. خانه سینما منفعل است، نمی‌تواند ما را متحد کند و عملاً به یکی از بازوهای اجرایی سازمان سینمایی تبدیل شده است؛ پس خود فیلمسازها باید با هم متحد شوند و به حذف، سانسور و توقیف فیلم‌هایشان اعتراض کنند. من خیلی خوشحالم که در مورد حذف فیلم «قاتل و وحشی» از جشنواره اعتراض‌هایی شد بخصوص آنکه بعضی از این اعتراض‌ها توسط خود فیلمسازها صورت گرفته است.

مؤتمن درباره برنامه‌ای که برای فیلم «شبگرد» دارد نیز گفت:‌ تقاضای پروانه نمایش کرده‌ام تا فیلم را اکران عمومی کنیم. امیدوارم حداقل در آنجا مشکلی پیش نیاید چون من فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای ساختم که پروانه ساخت گرفته بود و تغییری هم در آن ندادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *