11:50

هنرمندان می توانند تا چهارم آبان‌ماه آثار هنرهای تجسمی خود با موضوع شخصیت و نیز مکتوبات دو استاد اندیشمند زبان فارسی، محمد ابراهیم باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده را در سایت دومین جایزه آینه دار دوران ثبت کنند.
به گزارش رسیده، مدیر موسسه آینه داران دوران با اعلام خبر فوق گفت: علاقمندان جهت آشنايی با شرايط فراخوان و ثبت نام می توانند به نشانی www.ayenehdar.ir مراجعه کنند و برای دریافت آثار هم مركز فرهنگی مركز حكمت و فلسفه ايران با ما اعلام همکاری کردند.
سید عباس دعایی درباره اهداف اين جايزه گفت: شناخت مفاخر كشور با زبان هنر و آشنايی هنرمندان امروز با اساتید از مهم ترین اهداف ماست، امیدواریم به بهانه چنین رویدادهایی پیوند با آفرینش های ارزشمند بزرگان بیشتر و عمیق شود و فراتر از آن، آموزه های فرهنگی مستتر در آثار نخبگان به متن زندگی مردم تسری یابد.
وی همچنین افزود: «مجموعه فرهنگی آینه‌داران دوران با هدف بازشناسی چهره‌های مطرح فرهنگی ایران به نسل امروز پدید آمده است و در این راه می‌خواهیم از برنامه‌های متنوع هنری که می‌تواند مورد توجه جامعه معاصر باشد بهره ببریم. با همین ایده، در دور نخست فراخوان جایزه آینه‌دار دوران، از هنرمندان تصویرگر دعوت شد تا داستان‌های استاد باستانی پاریزی را در قالب آثار تصویرگری بازآفرینی کنند و با جادوی تصویر، جوانان علاقه‌مند را متوجه مکتوبات و آثار ایشان كند كه اين دوره در كنار نام و ياد استاد، آثار و نام سركار خانم دكتر طاهره صفارزاده از افتخارات استان كرمان و شهر سيرجان معرفي شده است.»
او درباره نحوه برگزاري اين دوره جايزه گفت: فراخوان جديد اين دوره همزمان با زادروز استاد باستاني پاريزي دی‌ماه سال گذشته در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ايران اعلام شد و با بزرگداشت استاد به صورت مجازی همراه بود.
جوايز اين دوره كه همراه با تقدير و اهدای مدال جايزه آينه‌داردوران است و در كنار آن در هفت رشته هنرهای تجسمي هديه چهل ميليون توماني نيز درنظر گرفته شده است. مهلت ارسال آثار تا زادروز سركار خانم دكترطاهره صفارزاده مشخص خواهد شد كه هنرمندان می‌توانند براي اطلاع از جوايز و تقديرهاي ديگر و شرايط اين دوره به درگاه اینترنتی آینه‌دار مراجعه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *