13:12

فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه استریند لیندگرن در سال ۲۰۲۳ منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شورای کتاب کودک، جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی آسترید لیندگرن و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بیان نهاده شده است. این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به شمار می‌رود، فراخوان شرکت در بخش با من بخوان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

جایزه آلما در کنار نویسندگان و تصویرگران برجسته‌ هر کشور، به قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب‌خوانی صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها نیز اختصاص می‌یابد. تنوع و نوآوری، فراگیر بودن قومیت‌ها و تداوم اجرایی پروژه از جمله معیارهای دریافت این جایزه است.

در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

کمیته جوایز شورای کتاب کودک به همین منظور از افراد و یا نهادهایی که فعالیت‌ ترویج خواندن انجام می‌دهند دعوت می‌کند که به این فراخوان پاسخ دهند.

برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان پیوست را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط شامل: عکس، فیلم، کتاب و مقاله تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ به آدرس ایمیل cbctarvij۱۴۰۰@gmail.com ارسال کنند.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن در یک نگاه

آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی کودکان و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان است. او درسال ۲۰۰۲ در سن ۹۲ سالگی در گذشت، اما داستان هایش جاودانه شده اند.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن، یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می شود، بلکه قصه گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی نیز می توانند به آن دست یابند. این جایزه، سالیانه به یک یا بیش از یک هنرمند صرف نظر از زبان و ملیت آن ها اعطا می شود.

آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشند که آسترید لیندگرن به آن ها باور داشت.هیئت داوران این جایزه از میان کارشناسان برجسته ادبیات کودکان سوئد برگزیده می شوند. اعضای هیئت داوران برای یک دوره ۴ ساله از سوی شورای ملی سوئد در امور فرهنگی (Swedish National Council for Cultural Affairs) گزینش می شوند. آن ها هر ساله از سراسر دنیا سازمان‌هایی را که دارای گسترده‌ترین و بیشترین اطلاعات درباره نویسندگان، تصویرگران، قصه‌گویان و فعالان ادبیات کودک هستند، به عنوان سازمان‌های نامزدکننده Nominated Body منصوب می‌کنند تا نامزدهای خود را از سراسر دنیا به هیئت داوران معرفی کنند.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن را شورای ملی سوئد در امور فرهنگی سرپرستی می کند.

فرم شرکت در فراخوان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *