9:41

کارگردان سریال «سربداران» گفت: مرحوم «فتحعلی اویسی» در این سریال یک نقش تاریخی را طنازانه و شیرین بازی کرد.
سریال سربداران اولین سریالی بود که اویسی بعد از انقلاب در آن بازی کرد. او در این سریال که سال ۱۳۶۳ روانه آنتن شد ایفای نقش ایلچی طغای را بر عهده گرفت.
محمدعلی نجفی، کارگردان سریال سربداران در گفت‌وگو با ایرنا خاطرات تجربه مشترکش با مرحوم اویسی را ورق زد و گفت: ایشان از همان ابتدا که در شهر کاشان با هم کار شروع کردیم، خیلی خوش اخلاق بودند. شب‌ها که به هتل می‌آمدیم، با حرف‌هایش باعث همبستگی بین گروه می شدند. من از این بازیگر خاطرات خوب دارم.
وی درباره نحوه پیوستن فتحعلی اویسی به گروه سربداران توضیح داد: آقای مرتضی شاملی که از کارگردان های تلویزیون و همکاران ایشان بودند، آقای اویسی را به من معرفی کردند. چون هر دو جزو کارگردان‌های تلویزیون بودند. آشنایی من با آقای اویسی دقیقا در تاریخ تیر ۱۳۶۰ اتفاق افتاد.یک صحبت ابتدایی داشتیم و برای یکی از نقش‌ها قراردادی نوشتیم. بعد از این که تمرین‌ها به پایان رسید، در اولین سکانسی که ایشان بازی کردند شگفت‌زده شدم. چون بازی‌شان خیلی خوب بود. به کیهان رهگذار، نویسنده سریال گفتم گفتم این نقش را پررنگ و از تیپ به کاراکتر (شخصیت) تبدیل کن. نقشی که قبول کرده بود خیلی معمولی بود. ولی من احساس کردم ایشان خیلی آمادگی دارند. به همین خاطر پس از پر رنگ شدن نقشش از اول تا آخر کار که حدود سه سال طول کشید در سریال حضور داشتند.
کارگردان سریال سربداران ادامه داد: آقای اویسی به لحاظ حرفه‌ای و اخلاقی بی‌نظیر بود. با احساس و همراه بود و به گروه انرژی می‌داد. دو سال با هم کار کردیم و من از ایشان بسیار رضایت داشتم. خوشحالم که با ایشان همکاری کردم.
محمدعلی نجفی ضمن عرض تسلیت به جامعه هنرمندان و بازماندگان این مرحوم بیان کرد: رابطه من و فتحعلی اویسی پس از سربداران هم ادامه داشت. چون آقای اویسی سریالی می‌خواست بسازد که از نظر تیپ و لباس و زمان به زمان مغول‌ها می‌خورد. ایشان تحقیق می‌کردند من هم چیزی را که به نظرم رسید گفتم. یک فیلم سینمایی هم می‌خواست بسازد که درباره‌اش با هم گپی زدیم.
فتحعلی اویسی پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از طی دوره‌ای بیماری صبح روز گذشته در ۷۶ سالگی درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *