9:02

نازیا بارانی که سال گذشته از ثبت‌نام بی‌سابقه دانشجویان در کلاس آموزش زبان فارسی در اسپانیا خبر داده بود، حالا بار دیگر از رکورد تازه زبان فارسی در دانشگاه سالامانکای این کشور می‌گوید.

استاد دانشکده زبان‌شناسی و رئیس اتاق مطالعات ایران در دانشگاه سالامانکا در اسپانیا دراین‌باره به ایسنا گفت که در سال‌های اخیر آموزش زبان فارسی با استقبال بی‌نظیر دانشجویان دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه سالامانکا روبه‌رو شده است.

بارانی افزود: در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ رکورد ثبت‌نام ۶۰ نفری دانشجویان را در دانشکده داشتیم که باعث خشنودی است، از طرفی با وجود شیوع ویروس کرونا و نگرانی از سرایت و ابتلا به آن، خوشبختانه کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کردیم.

او در خصوص این‌که چگونه دانشجویان از آموزش زبان فارسی در دانشکده مطلع می‌شوند، بیان کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه اطلاعات لازم در خصوص کلیه دروس را به دست آورند، البته براساس بازخوردی که از پرسش‌نامه‌هایی که در ابتدای هر ترم در اختیار دانشجویان می‌گذارم اکثر آنان به سفارش و توصیه دانشجویان سال‌های قبل که این واحد درسی را گذرانده و اعلام رضایت و خرسندی کرده بودند، ثبت‌نام کرده‌اند.

استاد دانشکده زبان‌شناسی و رئیس اتاق مطالعات ایران در دانشگاه سالامانکا در اسپانیا همچنین یادآور شد: دانشگاه سالامانکا قدمتی ۸۰۰ ساله دارد و دانشکده زبان‌شناسی این دانشگاه تنها مکان در تمام اسپانیاست که زبان فارسی در آن علاوه بر «درس انتخابی و اختیاری» به صورت «زبان دوم» نیز ارائه و تدریس می‌شود.

نازیا بارانی برای تدریس زبان فارسی علاوه بر منابع آموزشی موجود، از کتاب جدید خود با نام «زبان فارسی و فرهنگ ایرانی» برای تدریس در دانشکده استفاده می‌کند که در سال ۲۰۲۱ به چاپ رسیده است.

این در حالی است که او سال گذشته نیز درخصوص رکوردزنی زبان فارسی گفته بود: در کلاس آموزش زبان فارسی ما ۴۱ نفر دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد بی‌سابقه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *