رسانه ها و جشنواره فیلم

2:25

*علیرضا غفاری
تقریباّ دو ضلع ورودی سالن همایش های برج میلاد در کاخ(خانه) جشنواره فیلم اختصاص پیدا کرده به غرفه های رسانه های صوتی، تصویری، مکتوب و ایضا سایت‌های خبری، هنری و سینمایی.
هر روز دو فیلم در بخش سودای سیمرغ و هر کدام طی دو سانس اکران می‌شود که برنامه فتو کال قبل از اکران و جلسه نقد و بررسی پس از اکران از برنامه‌های قطعی هر فیلم است که یقین دارم علاقمندان سینما و اخبار جشنواره، انواع و اقسام آن را با شکل‌های متفاوت و گهگاه عجیب و غریب حضور بازیگران و عوامل فیلم مشاهده کرده‌اند!
نکته مهم اما، تلاش پیگیر، جذاب،دیدنی و همراه با جدال پنهان عوامل این رسانه‌هاست که همگی سعی می‌کنند پس از اکران فیلم و جلسه نقد و بررسی (به دلیل فرصت کوتاه باقیمانده تا اکران فیلم بعدی) به سرعت به سمت کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم رفته و با لطائف الحیل و شگردهای خاص سعی می‌کنند یک نفر از آنان را مقابل دوربین و یا میکرفون برنامه‌شان قرار دهند!
سابقه رفاقت عناصر رسانه‌ها با عوامل فیلم‌، لابی گری توسط دوستان مشترک! شهرت و قدمت رسانه از شگردها و برگ‌های برنده در این ماراتن جذب مهمان است که نتیجه فوری آن لبخند رضایت مدیر رسانه‌، تهیه کننده برنامه و مجریان است!
در این میان البته یک اتفاق تکراری هم وجود دارد و آن اینکه مهمانان با‌هوش (چون می‌دانند که فقط روز اکران روز آنهاست و باید به همه رسانه‌های دعوت کننده روی خوش نشان بدهند) تقریبا به همه رسانه‌ها پاسخ مثبت می‌دهند، البته با مدیریت زمان و صد البته شتابزده و با دایره واژگان محدود و بیشتر حول خاطره‌گویی و تمجید از کارگردان و تهیه کننده برای حفظ و تداوم فعالیت‌های آتی!
نتیجه آنکه به ندرت دیده می‌شود‌، خروجی گفت‌وگوها و مصاحبه‌های این چنینی شامل طرح مباحث یا دیدگاه‌های جریان‌ساز و تاثیر‌گذار باشد!
در این باره به مناسبت، بازهم خواهم گفت!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *