13:55

حدود یک سال قبل بود؛ چند ماه بیشتر. سیروس گرجستانی که تا واپسین روزهای عمرش جلوی دوربین سپری شد، ناگهان درگذشت. رفتن همیشگی گرجستانی به علت سکته قلبی، فتحعلی اویسی را به شدت متاثر کرد، به نحوی که پس از مدت ها فاصله از فضای خبر و رسانه، با نوشتن دل نوشته ای برای رفیق قدیمی میزان تاثرش از این اتفاق تلخ را ابراز کرد.
حالا با رفتن همیشگی فتحعلی اویسی بار دیگر عکسی در ذهن تداعی می شود که این بازیگر پس از درگذشت گرجستانی، همراهِ دل نوشته اش کرد؛ «چه بگویم ای رفیق عزیز، این غم همیشه با من همراه خواهد بود…» (جمله ای که اویسی پس از فوت گرجستانی نوشت).
به گزارش ایسنا، این دو بازیگر فقید، در طول حیات هنری کارهای مشترکی با هم داشتند که در حوزه کمدی جای می گیرد. آنها سال ۸۱ سریال «در کنار هم» را با همکاری هم روی آنتن بردند. اویسی کارگردان بود و گرجستانی بازیگر. و جالب اینکه خسرو شکیبایی، دیگر هنرمند فقید کشورمان هم در این سریال، در نقش «رکن آبادی» مقابل دوربین رفت.
دیگر همکاری گرجستانی و اویسی دو سال بعد در تله فیلمی از داود موثقی به نام «بله برون» شکل گرفت. زنده یاد جمشید مشایخی و ثریا قاسمی نیز در این فیلم تلویزیونی که در سال ۸۳ در سینماها هم اکران شد بازی می کردند.
اما فتحعلی اویسی که امروز سه شنبه ـ ۱۳ مهرماه ـ فضای تصویر و هنر نمایش کشورمان برای همیشه او را از دست داد، در کنار عکس مشترکی که از خودش و سیروس گرجستانی منتشر کرد، شعری هم نوشته بود که متن این شعر را در ادامه می‌خوانید:

«صدای چاوشان مردن آیو

بگوش آوازهٔ جان کندن آیو

رفیقان میروند نوبت به نوبت

وای آن ساعت که نوبت وامن آیو»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *