کتاب‌های محمود دولت‌آبادی، ایراهیم گلستان و بیژن مفید همواره برایم خوشایند است

12:29

بازیگر فیلم سینمایی «ستارخان ۱۳۵۲» گفت: کتاب‌های محمود دولت آبادی همواره برایم خوشایند بوده‌اند، کتاب‌های ابراهیم گلستان را دوست داشتم و بیژن مفید هم از نویسندگان محبوبم بوده است.
عنایت بخشی در گفت وگو با ایرنا و در توضیح حال و هوای خود در نوروز بیان کرد: معمولا عیدها در خانه هستم؛ شب عید و روزهای ابتدایی سال نو همه جا شلوغ و ترافیک است و جایی برای اقامت پیدا نمی شود؛ به همین دلیل من عیدها جایی نمی‌روم.
بازیگر فیلم سینمایی دلشدگان (علی حاتمی ۱۳۷۰) ادامه داد: اصالتا طالقانی هستم و خانه پدری‌ام در طالقان هنوز هست و می‌توانم به آنجا بروم، ضمن این که طالقان فضای بسیار زیبا و آب و هوای فوق العاده ای دارد اما در ایام نوروز سرد است.
وی تاکید کرد: در روزهای تعطیلات سال نو و زمانی که در خانه هستم اگر حالش را داشته باشم کتاب می خوانم و یا ورزش می کنم؛ سراغ رفقا و دوستان می رویم و حالشان را جویا می شویم.

بازی پرویز پرستویی و خسرو شکیبایی را می‌پسندم
هنرپیشه سریال پهلوانان نمی‌میرند (حسن فتحی۱۳۷۶–۱۳۷۴) با اشاره به نویسندگانی که آثار آنان را دوست داشته و با آنها ارتباط برقرار کرده است، گفت: کتاب‌های محمود دولت آبادی همواره برایم خوشایند بوده اند، کتاب‌های ابراهیم گلستان را دوست داشتم و بیژن مفید هم از نویسندگان محبوبم بوده است؛ اینها نویسندگان نخبه جامعه بودند که قلم خوبی داشتند و ما هم از آنها استفاده کرده ایم.
وی با اشاره به هنرپیشگان موردعلاقه‌اش اضافه کرد: از هنرپیشگان قدیمی پرویز فنی زاده و بهروز وثوقی را دوست دارم و از نسل بعدی بازیگران بازی پرویز پرستویی و خسرو شکیبایی را می‌پسندم.

وظیفه هنرمندان است که فضای جامعه را به سمت شادی ببرند
بازیگر سریال سربداران (محمدعلی نجفی۱۳۶۳) در پاسخ به این پرسش که سریال‌های نوروزی برای جذب مخاطب باید حاوی چه مولفه‌هایی باشند، تصریح کرد: وقتی می گوییم نوروز و روز نو یعنی همه چیز باید نو و در قالب و پوشش زیبایی و شادی باشد.
این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه های تلویزیون و رادیو در نوروز باید در شکلی ساخته شوند که مردم شاد شوند و بخندند؛ آن هم مردمی که در این مدت درگیر بیماری و تورم بوده اند و فضای حاکم شاد نبوده است؛ پس این وظیفه هنرمندان است که فضای جامعه را به سمت شادی ببرند و انشالله که چنین اتفاقی بیفتد.
بازیگر فیلم سینمایی سگ کشی (بهرام بیضایی ۱۳۷۹) با تاکید بر این نکته که سریال شاد لزوما یک سریال کمدی نیست، اظهار داشت: تجربه کار کمدی فراوان داشته ام اما منظورم از فضای شاید در آثار تلویزیونی صرفا تولیدات کمدی نیست؛ به همین دلیل در یک اثر شادی آور حتما قرار نیست بازیگران بالا و پایین بپرند یا ادا اطواری صورت بگیرد؛ یک کار می‌تواند بسیار جدی باشد اما مردم از آن لذت ببرند.
این هنرمند در پاسخ به این پرسش که کدام بهار زندگی‌اش حال و هوایی متفاوت‌تر داشته است، گفت: نوروز خاصی نبوده است که مشخصا بخواهم نام ببرم؛ زندگی و روزگار پستی و بلندی دارد. روزی ممکن است در اثر یک اتفاق شاد باشید و روزی دیگر در اثر اتفاقی بد غمگین باشید، بیمار شده باشید یا به هر دلیل حس خوبی نداشته باشید؛ زندگی همین است و فرمول خاصی ندارد. به عبارت دیگر زندگی ترکیبی است از همه چیز و باید زندگی کرد و با این مسائل ساخت.
بازیگر تله تئاتر عروسک‌ها (بهرام بیضایی ۱۳۴۶) یادآور شد: امیدوارم در این سال جدید و بهار ۱۴۰۱ همه خوشحال باشند و زندگی برای مردم بر وفق مرادشان باشند. آرزوی سلامتی و خوشبختی برای همه مردم ایران در این سال نو دارم.
عنایت‌الله بخشی (زاده ۷ فروردین ۱۳۲۴ در طالقان) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، طی شش دهه کار هنری در بیش از ۱۷۰ اثر نمایشی ایفای نقش نموده و از بازیگران سرشناس ایفاگر نقش ضد قهرمان در سینمای ایران است ک
وی با کارگردانان متعددی همچون ابراهیم گلستان، بهرام بیضایی، علی حاتمی، امیر نادری، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و داوود میرباقری سابقه همکاری داشته و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دکتری هنر دریافت کرده است.
بخشی فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۳۸ در «گروه هنر ملی» و کار سینما را با بازی در فیلم آقای هالو (۱۳۴۹) به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد و پس از آن در آثار متعددی ایفای نقش کرده است. ‌\
حضور در آثار سینمایی چون ستارخان (۱۳۵۱)، تنگنا (۱۳۵۲)، تنگسیر (۱۳۵۲)، مسلخ (۱۳۵۲)، گوزن‌ها (۱۳۵۳)، سناتور (۱۳۶۳)، شکار (۱۳۶۶)، مسافران (۱۳۷۰)، روز واقعه (۱۳۷۳)، مسافر ری (۱۳۷۹)، سگ‌کشی (۱۳۷۹) و آثار نمایشی تلویزیونی چون مرد اول (۱۳۵۵)، سربداران (۱۳۶۲)، سایه همسایه (۱۳۶۵)، امام علی (۱۳۷۵)، پهلوانان نمی‌میرند (۱۳۷۶)، ولایت عشق (۱۳۷۹)، و ریحانه (۱۳۸۴) از کارهای شناخته شده اوست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *