9:59

علی سلیمانی که در سریال «87 متر» کیانوش عیاری به ایفای نقش پرداخته بود، نتوانست بازی خودش را در این مجموعه ببیند.
به گزارش ایسنا، عوامل مجموعه «87 متر» در پیامی به واسطه همکاری که علی سلیمانی در این سریال داشت، پیامی را منتشر کرده اند.
در متن پیام عوامل سریال«87 متر» آمده است:
«علی سلیمانی از بهمن ۹۷ از اعضای خانواده‌ی ۸۷ متر شد با اینکه برای دوماه با او صحبت شده بود اما علی مهربانانه تا آخرین روزهای فیلمبرداری در دی ماه ۱۳۹۹ محمدرضا پوردورانی خونگرم و هیجان‌زده باقی ماند.
علی سلیمانی در تمام روزهای سخت کار لحظه‌ای اخم نکرد، کلامی تند به زبان نیاورد و لبخندش همراه همیشگی‌اش بود.
علی سلیمانی از اعضای اصلی ۸۷ متر بود و از عزیزترین‌ها…
حتی بر زبان آوردن “یادش گرامی” نیز دردناک است، اما یاد و خاطره علی سلیمانی و بقیه‌ی کشته‌شدگان کرونا در تاریخ خواهد ماند.»
سلیمانی پیشتر در گفت و گویی با ایسنا درباره همکاری اش با کیانوش عیاری که به واسطه «87 متر» صورت گرفته بور، یاد آور شده بود: در طول سال‌های گذشته با کارگردانانی چون بهرام بیضایی، رسول ملاقلی‌پور، داریوش مهرجویی و … کار کرده ام، مواجهه با آقای عیاری مواجهه خاصی بود؛ به این معنا که ایشان اصلا بازی نمی‌خواستند و کار نزدیک به مستند بود؛ یعنی تو باید آنقدر بازیگر باشی و انقدر خوب بازی کنی که هیچ کسی نفهمد داری بازی می‌کنی. کیانوش عیاری بر روی این نکته تاکید زیادی دارد و حتی صدابردار تحت سلطه‌ی اوست. شما کار مستندگونه می‌بینید و این استناد، آدم خاصی می‌خواهد. اوایل با کار مشکل داشتم اما نتیجه‌ی کار را که دیدم، متوجه شدم، نتیجه‌ی خوبی است.
مرحوم علی سلیمانی درباره تجربه بازی در این سریال اظهار کرده بود: گاهی به عنوان بازیگر می گویی این نقش را بازی می کنم، آن نقش را بازی می کنی و مدعی می شوی. آقای عیاری این را در من شکاند. فکر می کنم این سه سال و شش ماه یک کلاس بازیگری برای من بود.
او قصه‌ی «۸۷ متر» کیانوش عیاری را چنین روایت کرده بود: تا آنجا که من می‌دانم، یک آدم کلاه‌برداری خانه‌ای را به دو نفر می‌فروشد و رفته رفته در قصه متوجه می‌شویم که به دو نفر نفروخته بلکه به چند نفر فروخته است. در قصه با دو نفر مواجهه داریم؛ یکی آقای مهران رجبی و خانوادش و دیگری آقای علی دهکردی و خانواده‌اش. کار کاملا جدی است و کمی رگه‌های طنز اجتماعی هم دارد. کلاهبرداری را تمسخر و نقد اجتماعی می‌کند. حضور من و تاثیری که نقش دارد به گونه‌ای است که این کاراکتر قرار است حق برادرش را بگیرد اما در میانه راه با کلاهبردار شریک می‌شود.
وی گفته بود: با وجود آنکه همیشه نقش‌های مثبت ایفا کرده بودم و بدمن نبودم اما در این کار، نقش بدمن را ایفا می‌کنم. چالش خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیرم.
علی سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به دلیل ابتلا به کرونا در سن 50 سالگی درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *