15:19

علی دهکردی گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا با تکه‌های جان، قلب و روح خود برای تولید فیلم از کرخه تا راین انرژی گذاشت.
روابط عمومی موزه سینما امروز دوشنبه ۱۷ آبان به مناسبت زادروز علی دهکردی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بخش‌هایی از گفت‌وگویش با این هنرمند را منتشر کرد.
دهکردی درباره همکاری خود با زنده یاد هما روستا در فیلم از کرخه تا راین، اظهار داشت: با زنده یاد هما روستا از قبل در تئاتر تجربه همکاری داشتم، او در بین ما بهترین انتخاب بود چون شخصیت فرهنگی و هنری کشور محسوب می شد.
دهکردی تاکید کرد: در فیلم از کرخه تا راین شاهد بودم ابراهیم حاتمی کیا تکه‌های جان، قلب و روحش را برای تولید فیلم گذاشت. مهره مهم و بزرگ ساخته شدن فیلم، زنده یاد سیف الله داد بود که مدیریت کل پروژه را در آلمان برعهده داشت و چون مسلط به زبان انگلیسی بود به شکل میدانی پروژه را مدیریت می‌کرد.
وی درباره شادروان حمید سمندریان، به این نکته اشاره کرد که بی‌تردید تاثیرگذارترین معلم برای من و هر فردی است که با او کار کرد. روزی، نسل‌های آینده درباره زنده یاد سمندریان یاد می کنند و بزرگترین حسرت‌شان این خواهد بود که ای کاش شاگرد این هنرمند بزرگ بودند.
دهکردی درباره ایفای نقش‌های تاریخی خود، بیان کرد: شانس بزرگی برای من بود تا نقش شخصیت‌هایی که ما نمی‌شناختیم و ندیده بودیم مثل شیخ مفید، شاه عباس، پدر مولانا یا شخصیت‌های معاصر همچون شهید دوران و آیت الله طالقانی را که برای من و بسیاری از نسل‌های من از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر بودند، بازی کنم.
دهکردی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی پای خاطرات استادانی همچون علی نصیریان، شادروان محمدعلی کشاورز، شادروان داوود رشیدی و شادروان عزت الله انتظامی می‌نشستم، برایم جالب بود این اساتید با جایگاهی که از نظر اعتباری و سنی داشتند چطور همیشه در مصاحبه های‌شان می گفتند باعث افتخارشان بوده که در فیلمی بازی کرده‌اند. امروز بر این باور هستم با هر کارگردانی که کار می‌کنیم دنیای جدیدی به روی ما باز می‌شود و شروع به تجربه اندوختن می‌کنیم.
وی درباره همکاری خود با کیانوش عیاری، اظهار داشت: عیاری از معدود کارگردان‌هایی است که شناخت صحیحی از بازیگری دارد؛ معجره عیاری این است که هر بازیگری در فیلم های او حضور دارد، بهترین بازی خود را ایفا کرده است؛ چرا که او صحیح بازی کردن را به معنای واقعی از بازیگر انتظار دارد.
این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه قرار بود در فیلم سرب حضور داشته باشد، توضیح داد: قرار بود نقش امین تارخ را در این فیلم بازی کنم اما در نهایت قرار شد یک بازیگر باتجربه به جای یک بازیگر تازه کار حضور داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *