12:26

دبیر اجرایی کانون ادبیات داستانی حوزه هنری اصفهان گفت: در نویسندگی علاقه و پشت کار به نوشتن رکن اصلی است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، احمدرضا امیری سامانی دبیر اجرایی کانون ادبیات داستانی حوزه هنری اصفهان با اشاره به برگزاری دوره های آموزش مبانی نویسندگی و دوره های پیشرفته در کانون ادبیات داستانی تاکید کرد: باید این علاقه و پشت کار را پرورش دهیم و مهارت‌هایی را به آن بیافزاییم تا نویسنده را در مسیری قرار دهیم که بتواند تفکرات، مطالعات و جهان‌بینی خود را به خواننده منتقل کند.
وی افزود: نویسنده‌های خیلی بزرگی داشتیم که در ابتدای کار توسط اساتید خود طرد ‌شدند و چندان استعداد خاصی نداشتند اما با علاقه و پشت کار به هدف خود رسیدند.
وی ادامه داد: در رمان نویسی نویسنده مشهوری مانند ارنست همینگوی، یک اثر را ده‌ها بار بازنویسی کرد تا به آنچه که می‌خواهد برسد و این نشان می‌دهد که شرط اصلی نویسندگی همت و پشتکار است.
امیری سامانی با اشاره به اینکه گروه سنی کلاس‌های آموزش نویسندگی حوزه هنری از سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی، است تصریح کرد: دلیل انتخاب گروه سنی ۱۸ سال به بعد این است که آموزش تا قبل از این گروه سنی را، کانون پرورش فکری برعهده داشته و فعالیت‌های آموزش محور مناسبی انجام داده است. مفاهیمی که آموزش داده می‌شود برای گروه سنی 18 سال به بالا در نظر گرفته شده که به لحاظ درک سنی و ذهنی برای مبانی آموزش آمادگی لازم را داشته باشند.
دبیر اجرایی کانون ادبیات داستانی حوزه هنری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به حضور کمرنگ کتابهای نویسندگان داخلی در ویترین کتابفروشی ها باید نویسندگانی ماهر و اصولی پرورش داد و حوزه هنری استان اصفهان با همین هدف اقدام به برگزاری دوره های آموزش نویسندگی خود می نماید.
وی افزود: به عقیده من قلم یکی از ناب‌ترین هنرهایی است که تا آخر عمر در حال رشد است و فرد همیشه به تعالی در آن فکر می‌کند و متعالی‌ترین هنرها در سنت و پرورش روحی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زکات علم نشر آن است حوزه هنری نیز دوره آموزش مبانی نویسندگی خود را به صورت رایگان برگزار می کند، البته نباید معیارهای مالی را برای سنجش کیفیت یک دوره در نظر بگیریم.
امیری سامانی گفت: در این دوره فن نوشتن، یادداشت نگاری، دل‌نوشته نویسی، جستار نویسی و ساده نویسی کار می‌شود و در کنار آنها هنرجویان یاد می‌گیرند که چگونه ابراز درونیات، بازخورد حوادث بیرون و جهان‌بینی خود را در داستان منتقل کنند و بعد خاطره‌نگاری و داستان کوتاه به صورت پایه‌ای آموزش داده خواهد شد.
وی ادامه داد: آموزش اصول اولیه مصاحبه و تاریخ شفاهی نیز در این دوره مدنظر داریم زیرا یک نویسنده گاهی باید بتواند مطالب خود را با مصاحبه و تحقیق میدانی به دست بیاورد. البته این دوره‌های آموزشی کارگاه محور است و هرچه پیش برویم لزوم داشتن تلاش و پشتکار خود را بیشتر نشان می دهد.
دبیر کانون ادبیات داستانی حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: در پایان این دوره هنرجوهای برتر مورد تقدیر واقع می‌شوند و به دورهای بعد راه می یابند و همچنین به عضویت کانون ادبی حوزه هنری در می آیند.
وی افزود: کلاس‌های دوره مبانی نویسندگی در ساعت ۱۶ الی ۱۸ روزهای شنبه در سالن سعدی حوزه هنری واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت سعدی، برگزار می شود. علاقه مندان تا ۱۰ تیرماه فرصت دارند تا برای حضور در این دوره ثبت نام نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *