14:24

عبدالله اسکندری با ابراز تاسف از درگذشت مسعود ولدبیگی، او را هنرمندی دانست که گریم ایران به وی مدیون است.
عبدالله اسکندری در پی درگذشت مسعود ولدبیگی – چهره پرداز قدیمی سینمای ایران – در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: صبح زود مطلع شدم که آقای ولدبیگی به رحمت خدا رفته و بسیار متاسف شدم. ایشان پیشکسوت حوزه گریم بود و گریم ایران به ایشان مدیون است.
او افزود: آقای ولدبیگی را واقعا به عنوان یک پیشکسوت قبول داشتم چون جدا از کار حرفه‌ای، یک انسان واقعی، مهربان و با روحیه بود. من این سعادت را داشتم که در کنار ایشان در سریال مختارنامه حضور داشته باشم و آنجا رفتار و حرکات ایشان را از نزدیک می‌دیدم که بسیار محترم و عاشقانه کار می‌کرد. البته ایشان سال‌ها مشغول سریال «مختارنامه» بود و بعد از آن هم بیمار شد و دیگر آنچنان توانی برای کار نداشت.
اسکندری درباره کم‌توجهی به بسیاری از هنرمندانی که پشت دوربین سینما فعالیت می‌کنند، گفت: بله کم‌لطفی پشت دوربین وجود دارد در صورتی که مشاغل پشت دوربین سینما زحمت بسیاری دارند ولی وقتی ناتوان می‌شوند دیگر مورد محبت قرار نمی‌گیرند و انگار اصلا ارتباط‌شان با جهان قطع می‌شود. از این بابت خیلی متاسفم چون نه تنها از سوی جامعه توجهی نمی‌بینند بلکه خود سینمایی‌ها هم آن محبت و توجه را دیگر ندارند.
مسعود ولدبیگی ( پدر سحر ولدبیگی بازیگر ) متولد سال ۱۳۱۴ امروز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او هم احتمالا فردا در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.
ولدبیگی که برای چهره‌پردازی فیلم‌های «از کرخه تا راین»، «پرده آخر» و «زشت و زیبا» سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفته بود، طراحی چهره‌پردازی فیلم‌هایی همچون «توبه نصوح» مخملباف، «کمال‌الملک» علی حاتمی، «قرمز» فریدون جیرانی، «روز شیطان» بهروز افخمی، «سلطان» و «ضیافت» مسعود کیمیایی و «دوئل» احمدرضا درویش را در کارنامه خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *