14:16

کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» گفت: نادر طالب زاده کوهی بود که می‌توانست میخی بر تابوت فرهنگ لیبرالیسم باشد.
ابوالقاسم طالبی در گفت و گو با ایرنا، طالب‌زاده را یک انقلابی محکم و پایدار به خط رهبری خواند و افزود: او عاشق ولایت بود و با تمام وجود انقلاب اسلامی را باور داشت. طالب زاده ادامه دهنده راه آوینی بود و به روش امام خمینی آدم‌ها را جذب می کرد. بعضی‌ها به خارج کشور می روند که آدم جذب کنند؛ اما همان جا می مانند. کارگردانی داشتیم که وقتی اولین جشنواره تحویلش گرفتند از ایران رفت. اما نادر پای نهضت درخشان حضرت امام خمینی(ره) ایستاد و این درخشانی را ابراز کرد. او به زبان خارجی هم مسلط بود و به همین دلیل خارجی‌ها می‌نشستند و با او تعامل می‌کردند.
این کارگردان با بیان این که نادر حرفی از خودش نمی زد توضیح داد: مرحوم طالب‌زاده حرف انقلاب اسلامی و امام را ترجمه می‌کرد. حرف امام برای دنیا و اندیشمندان جذابیت دارد. هنوز امام خمینی(ره) شناخته شده نیست و حرفش حرف نویی است. عصر امام خمینی پایان نیافته و تازه شروع شده است. مقام معظم رهبری دارند تلاش می کنند تا ما این عصر را بفهمیم.
وی با انتقاد از رفتارهایی که با طالب‌زاده شد گفت: لیبرال‌های وطنی ما فاشیست و تک بعدی هستند و با نادر خیلی خشن برخورد کردند. آنها اجازه نمی‌دهند غیر از خودشان کسی نظر دیگری داشته باشد. می‌خواهند همه سینما طرف خودشان باشد.
طالبی افزود: در دولت حسن روحانی از من بابت فیلمی که نساخته بودم شکایت کردند. من گفته بودم ممکن است چنین فیلمی بسازم. فیلمنامه‌اش را ننوشته بودم. من را به دادگاه بردند. آقای حسام‌الدین آشنا گفت آقای طالبی از جاهایی حمایت می‌شود و پاسخگو نیست. ما می‌خواستیم او را پاسخگو کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *