11:42

نماینده حزب ‌الله لبنان در ایران نوشت: نادر طالب زاده همواره با آثار، تولیدات و آموزش‌های فرهنگی و هنری در کنار جبهه فرهنگی و رسانه‌ای مقاومت اسلامی بود و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
به گزارش ایرنا در پیام تسلیت حزب الله لبنان برای درگذشت نادر طالب زاده آمده است: خبر درگذشت هنرمند وارسته و انقلابی و فریخته جبهه فرهنگی انقلاب و مقاومت اسلامی جناب استاد نادر طالب زاده رحمة الله علیه موجب تأثر و اندوه فراوان گردید. بی‌تردید، ایشان همواره با آثار، تولیدات و آموزش‌های فرهنگی و هنری در کنار جبهه فرهنگی و رسانه‌ای مقاومت اسلامی بودند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: حزب الله لبنان فقدان این شخصیت ارزشمند را به خانواده محترم جامعه هنری و شاگردان آن فقید در سرتاسر جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌نماید، علو درجات آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان از درگاه خداوند منان مسئلت دارد.
نادر طالب زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.
طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما بود. وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.
وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *