قلع و قمع «بشارت منجی»!

18:31

مرتضی ضرابی می‌گوید زنده‌یاد نادر طالب‌زاده از جمله هنرمندانی بود که حتی به کارگر صحنه نیز فرصت اظهارنظر می‌داد.
مرتضی ضرابی بازیگر و چهره‌پرداز سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با مهر با اشاره به همکاری خود با زنده‌یاد نادر طالب‌زاده گفت: من و نادر طالب زاده در پروژه «بشارت منجی» با هم همکاری داشتیم که این همکاری باعث ایجاد شناختی از وی برای من بود. در واقع از شنیدن خبر درگذشت وی بسیار متاثر شدم چرا که زنده‌یاد طالب زاده، جدای کارگردان یا خبرنگار بودن یک انسان والا و با گذشت، مهربان و از خود گذشته بود.
وی با اشاره به اینکه زنده‌یاد طالب‌زاده بسیار به مذهب و آرمان‌های خود معتقد بود و در همان راستا فعالیت می‌کرد، توضیح داد: آقای طالب‌زاده با اعتقاد بالای خود پروژه «بشارت منجی» را آغاز کرد و برای روایت داستان این فیلم، از قرآن و بخشی از روایت‌های انجیل برنابا استفاده کرده بود چرا که حکایت‌های این انجیل بسیار نزدیک به روایت‌های قرآنی بود، مساله‌ای که وجود داشت «بشارت منجی» با بودجه بسیار اندکی توسط آقای طالب‌زاده آغاز شد و در نهایت با تمام تلاشی که انجام داد توانست این پروژه را به پایان رساند.
این بازیگر تاکید کرد: آقای طالب‌زاده برای ساخت «بشارت منجی» با مشکلاتی مواجه بود چرا که به دلیل برداشت‌های وی از انجیل برنابا سروصداهایی به‌وجود می‌آمد و همین مساله باعث قلع و قمع و جمع و جور شدن این پروژه در هنگام نمایش بود و یک بخش‌هایی از این فیلم اصلاً اجازه پخش پیدا نکرد.
وی ادامه داد: این هنرمند در سکانس‌های این پروژه هم به‌عنوان فیلمبردار و هم به عنوان طراح صحنه نیز حضور داشت، من نیز گریم این پروژه را برعهده داشتم و در همین راستا با وی همفکری‌هایی نیز انجام می‌دادم. تجربه همکاری من با آقای طالب‌زاده باعث شد که بدانم وی نسب به مسائل مختلف نگاه عمیق‌تری دارد اما با تمام این شرایط هرچند تحصیلکرده آمریکا بوده و به سینما کاملاً اشراف داشت، اما به افراد مختلفی از گروه فیلمسازی خود که می‌توانست یک کارگر ساده صحنه باشد نیز فرصت اظهارنظر می‌داد.
بازیگر نقش یهودا در «بشارت منجی» تاکید کرد که نادر طالب‌زاده به مسائل و اتفاقات تاریخی و مذهبی بسیار اشراف داشت و همین مساله باعث تفاوت وی نسبت به دیگر هنرمندان شده بود.
وی با اشاره به خاطره همکاری خود با زنده یاد طالب‌زاده گفت: به خاطر دارم که برای همکاری با نادر طالب‌زاده به عنوان طراح گریم در پروژه «بشارت منجی» حضور داشتم، آغاز این همکاری نیز به دلیل آشنایی من با آقای طالب‌زاده در فیلم سینمایی «تویی که نمی شناختمت» بود که وی به عنوان بازیگر در این پروژه حضور داشت.
ضرابی ادامه داد: یک روز داشتیم درباره نقش یهودا در «بشارت منجی» صحبت می‌کردیم و چند بازیگر را نیز برای این پروژه معرفی کردم، اما آقای طالب زاده گفت که می‌خواهم تو این نقش را بازی کنی و من نیز بازی در این نقش را پذیرفتم.
این هنرمند در پایان با اشاره به خاطرات خود از زنده یاد طالب‌زاده بیان کرد: از جمله خاطراتی که در ذهن من از این هنرمند باقی مانده، این است که در مراسم‌های مختلف، گوسفندهایی را قربانی کرده و به کهریزک می‌فرستاد. حتی به خاطر دارم تعدادی از افراد ماهانه به وی مراجعه و مبلغی را دریافت می‌کردند، می‌توانم بگویم وی قلب بسیار مهربانی نسبت به افراد مختلف جامعه داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *