21:38

وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توییتی با اشاره به حضور خود در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس، هماهنگی جلسات وزرای پیشنهادی با نمایندگان مجلس را خوب، دقیق و منظم توصیف کرد.

به‌گزارش ایرنا، «سید عزت‌الله ضرغامی» در حساب توئیتری خود در این باره نوشت: «طی ۴ روز در ۱۴ کمیسیون تخصصی و ۵ فراکسیون موضوعی و استانی مجلس حاضر شدم. برنامه‌هایم را ارائه کردم، پاسخگو شدم و از نظرات آنان بهره فراوان بردم. برنامه‌ریزی مجلس در هماهنگی جلسات وزرای پیشنهادی و کمیسیون‌ها در این مدت‌کوتاه، بسیار خوب، دقیق و منظم بود.»

سیدعزت‌الله ضرغامی در یک نگاه

سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم ثبت‌نام کرده بود، روز چهارشنبه (۲۰ مرداد۱۴۰۰) از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شد.

ضرغامی، متولد سال ۱۳۳۸ تهران، دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است و در حال حاضر دانشجوی دکترای ارتباطات است.

ضرغامی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی دو دوره پنج‌ساله (۱۳۹۳-۱۳۸۳) ریاست سازمان صدا و سیما و در احکام جداگانه دیگری از سوی رهبر معظم انقلاب، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین عضو شورای عالی فضای مجازی بوده است.

در دوران مدیریت ضرغامی در صداوسیما شبکه‌های سراسری مانند نسیم، پویا، نمایش، آی فیلم فارسی و عربی، ورزش، تماشا، سلامت، قرآن، آموزش، مستند و شبکه‌های تخصصی دیگری راه‌اندازی شد.

تبدیل همه شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال و راه اندازی برخی شبکه‌های باکیفیت اچ.دی/ HD طوری که مردم بدون استفاده از آنتن‌های قدیمی قادر به دریافت شبکه‌ها شدند، از دستاوردهای دوران کاری او بود.

او همچنین معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما (۱۳۸۳-۱۳۷۹)، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۶-۱۳۷۴)، معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۲-۱۳۷۱) و معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (۱۳۷۹-۱۳۷۶)، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر را در سوابق و کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد.

جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری از فردا شنبه ۳۰ مردادماه در مجلس آغاز می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *