18:19

بازیگر فصل اول سریال «گاندو» همزمان با بازپخش این مجموعه، برای تولید سریال‌هایی از این قبیل اظهار امیدواری کرد.
صالح میرزاآقایی با اشاره به پخش سریال «گاندو ۱» از آی فیلم درباره ویژگی‌های این سریال که باعث شد مورد توجه قرار بگیرد به مهر اظهار داشت: «گاندو» دست روی موضوعاتی گذاشته که برای جامعه حساسیت برانگیز شده است؛ موضوعاتی مانند نفوذ، رانت، فساد و پدیده آقازاده‌ها و… که مدتی است که بحث داغ جامعه شده و مردم دوست دارند درباره ابعاد آنها بیشتر مطلع شوند.
وی ادامه داد: سریال «گاندو» بدون تعارف و ملاحظه کاری سراغ برخی از این موضوعات رفته بود و می‌خواست حقایق را برای مردم روشن کند. طبیعی است که مخاطب هم از این رویکرد صادقانه استقبال کند و با قصه سریال همراه شود. نه تنها آمارهای رسمی که بازخوردهایی هم که خودمان از بینندگان دریافت می‌کردیم، نشان می‌داد که «گاندو» یک سریال پر مخاطب است و بسیاری از مردم هر شب به تماشای آن می‌نشینند و امیدوارم باز هم سریال‌هایی مانند «گاندو» ساخته شود.

وی درباره شخصیت خود در این سریال نیز عنوان کرد: آیدین ستوده کاراکتر پیچیده و مرموزی است که به شکل خزنده در قصه ورود می‌کند و خارج می‌شود. جاسوس بودن او از همان ابتدا برای بیننده سریال قطعی نیست و در پایان قصه مشخص می‌شود. آیدین ستوده پیچیدگی‌های شخصیتی عجیب و غریبی دارد و وجهه مرموز بودنش، از او کاراکتری جذاب ساخته است. قدر مسلم ایفای نقش چنین کاراکتر پیچیده، چندوجهی و مرموزی برای من به عنوان بازیگر جذاب بوده است.

میرزاآقایی درباره مقایسه این نقش با دیگر نقش‌های خود گفت: آیدین ستوده با همه نقش‌های قبلی ام متفاوت است. درست است که من در آثار دیگری هم نقش‌های خاکستری ضدقهرمان را بر عهده داشته‌ام؛ اما ویژگی‌ها و خصوصیات ستوده، او را از سایر کاراکترهای مشابه متمایز می‌کرد. به نظرم یک شخصیت پردازی حرفه‌ای بر روی کاراکتر ستوده انجام شده بود و این شخصیت را خاص و متمایز می‌کرد.

وی درباره مصداق واقعی این شخصیت نیز عنوان کرد: تا جایی که من می‌دانم آیدین ستوده ما به ازای حقیقی به آن معنا نداشت. البته اکثر کاراکترهای سریال بر اساس شخصیت‌های واقعی طراحی و شکل گرفته بودند. ما در تاریخ معاصر خودمان افرادی شبیه ستوده را کم نداشته‌ایم؛ آدم‌های مرموزی که توانسته‌اند در سیستم نفوذ و منافع خودشان را تامین کنند.
این بازیگر درباره اهمیت ساخت چنین سریالی تصریح کرد: به نظرم سال‌ها پیش باید به سراغ ساخت سریال‌هایی مثل «گاندو» می‌رفتیم. مسئله تامین امنیت برای کشور حیاتی است و همه بر روی آن توافق دارند. از آن گذشته، وجود جریانات نفوذی در چند دهه اخیر هم اثبات شده است و دیگر نیازی به توجیه و توضیح ندارد. با ساخت سریال‌هایی مانند «گاندو» باید به افشاگری و معرفی این جریانات به مردم پرداخت. فکر می‌کنم سریال سازی با توجه به جذابیت‌هایی که از آن برخوردار است، می‌تواند ابزار مناسب و مهمی برای این معرفی باشد.

وی در پایان درباره پخش این سریال از شبکه آی فیلم اظهار کرد: اینکه آی فیلم سریال‌ها را بازپخش می‌کند اتفاق خوبی است. به هر حال، خیلی پیش می‌آید که پخش اولیه سریالی را از دست داده باشیم و به این ترتیب فرصت تماشای دوباره آن فراهم می‌شود. البته مسئولان آی فیلم باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که بازپخش چندین باره یک سریال می‌تواند مخاطب را هم دلزده کند. اتفاقی که به نظرم درباره سریال «مختارنامه» رخ داده است.

میرزاآقایی در پایان درباره فعالیت‌های این روزهایش عنوان کرد: همزمان درگیر بازی در سریال‌های «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان هستم و بقیه اوقاتم را هم به کار آزاد مشغولم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *