12:54

لایو اکشن «هرج و مرج فضایی ۲» توانست بر خلاف انتظار‌ها فروش خوبی داشته باشد و در این هفته «بیوه سیاه» را به رتبه دوم بفرستد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، در اتفاقی غیر منتظره لایو اکشن «هرج و مرج فضایی: یک میراث جدید» که لبرون جیمز بازیکن حرفه‌ای بسکتبال آمریکایی در آن نقش آفرینی کرده و با شخصیت‌های انیمیشنی کارتون لونی همراه شده است، ۳۱.۶ میلیون دلار فروش داشت و توانست فیلم ابرقهرمانی «بیوه سیاه» را پشت سر بگذارد.
این فیلم که دنباله اثری از کمپانی برادران وارنر در سال ۱۹۹۶ است، فراتر از انتظار‌ها عمل کرده. در ابتدا پیش بینی می‌شد این فیلم در سه روز ابتدایی اکران خود حدود ۲۰ میلیون دلار بفروشد. منتقدان از این فیلم استقبال نکرده اند و امتیاز ۳۱ درصد از سوی آن‌ها برای فیلم ثبت شده، اما از طرفی مخاطبان سینمایی این فیلم را دوست داشته اند و طبق نظرسنجی سینماسکور، تماشاگران به این فیلم امتیاز A داده‌اند.
«هرج و مرج فضایی ۲» در بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ سینمای در آمریکای شمالی اکران شده و در سرویس نمایش آنلاین HBO Max نیز بدون پرداخت هزینه اضافه‌ای برای مشترکان در دسترس بوده است.
این عملکرد فراتر از انتظار «هرج و مرج فضایی ۲» باعث شد که فیلم «بیوه سیاه» محصول ابرقهرمانی دیزنی و مارول که هفته گذشته صدرنشین شده بود، به جایگاه دوم سقوط کند. این فیلم ابرقهرمانی با بازی اسکارلت جوهانسون در این هفته ۲۶.۳ میلیون دلار فروخته و نسبت به هفته گذشته کاهش فروش ۶۷ درصدی داشته است. تاکنون این فیلم در آمریکا ۱۳۱ میلیون دلار و در گیشه جهانی ۲۶۴ میلیون دلار فروش داشته است. اگرچه این میزان از فروش با توجه به استاندارد‌های دوران پاندمی، آمار مطلوبی به نظر می‌رسد، اما قطعا برای اثری که ۲۰۰ میلیون دلار بودجه ساخت داشته مناسب نخواهد بود. البته استقبال از این فیلم در سرویس نمایش آنلاین دیزنی پلاس نیز خوب بوده و دیزنی هفته پیش اعلام کرد که «بیوه سیاه» در دیزنی پلاس ۶۰ میلیون دلار فروخته. دیزنی این آمار را در هفته دوم بروزرسانی نکرده است.
به تازگی نیز سینماداران آمریکایی به این موضوع واکنش نشان داده و دیزنی را بابت اینکه «بیوه سیاه» را به طور همزمان در سرویس هاس نمایش آنلاین و سینما اکران کرده مورد انتقاد قرار دادند. آن‌ها معتقدند که این تصمیم باعث افت فروش فیلم در سینما‌ها و همینطور افزایش قاچاق فیلم شده است.
در جایگاه سوم گیشه این هفته «اتاق فرار ۲» سونی که به تازگی اکران شده قرار گرفته است. این فیلم با فروش ۸.۸ میلیون دلاری بالاتر از «سریع و خشن ۹» با ۷.۶ میلیون دلار دیده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *