12:53

«داستان وست‌ساید» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ کارش را با فروش ناامید کننده ۱۰ میلیون دلاری در گیشه آغاز کرد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «داستان وست ساید» ساخته استیون اسپیلبرگ که بازسازی فیلم موزیکال و مشهور کلاسیک دهه ۱۹۵۰ است، در باکس آفیس آمریکا با شکست سختی روبه رو شد و از نمایش در ۲۸۲۹ سالن سینما در اولین آخر هفته اکرانش تنها ۱۰.۵ میلیون دلار کسب کرد.
این فیلم که محصول دیزنی و قرن بیستم است و با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، جمعه و پنجشنبه شب گذشته ۴.۱ میلیون دلار و شنبه ۳.۸ میلیون دلار فروخت.
هر چند یکی از دلایل این فروش به زمان اکرانش مرتبط است که با فاصله نامناسبی از سال نو راهی سینماها شده اما در در هر حال شروعی ناامید کننده برای فیلمی است که منتقدان آن را یکی از فیلم‌های خوب سال خواندند. شاید گفته شود فیلم موزیکال برای دوران کرونا مناسب نیست اما چند ماه پیش برادران وارنر فیلم موزیکال «در ارتفاعات» را راهی سینماها کردند که کارش را با فروش ۱۱.۵ میلیون دلاری آغاز کرد.
با وجود این هنوز نشانه‌های مثبتی برای اکران فیلم‌های خانواده محور وجود دارد و «انکانتو» یا «افسون» دیزنی همچنان مخاطبان خود را دارد و پس از ۲ تعطیلات آخر هفته که در رتبه اول بود، این هفته با فروش ۹.۴ میلیون دلار از نمایش در ۳۷۵۰ سالن سینما به رتبه دوم سقوط کرد. این انیمیشن تاکنون فروشی ۷۱ میلیون دلاری در آمریکا و فروشی ۱۵۰ میلیون دلاری در سطح جهان را ثبت کرده است.
«شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» سونی نیز همچنان گزینه محبوب تماشاگران مرد است و در چهارمین هفته اکرانش با فروش ۷.۱ میلیون دلار جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده و در مجموع فروشش را از ابتدا تاکنون به رقم ۱۱۲ میلیون دلار رسانده است.
جایگاه چهارم را نیز «خانه گوچی» با فروش ۴ میلیون دلاری کسب کرد و مجموع فروشش در آمریکا را به ۴۱ میلیون دلار رساند.
«ابدی‌ها» از دیزنی و مارول نیز با فروش ۳.۱ میلیون دلار از نمایش در ۳۰۳۰ سالن سینما فیلم پنجم از نظر فروش شد. این فیلم تا امروز ۱۶۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *