15:00

اولین فرش قرمز جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ شب پیش شاهد عبور چهره‌هایی پر زرق و برق بود تا هفتاد و پنجمین دوره این رویداد کارش را شروع کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پر زرق‌ و برق‌ترین رویداد سینمایی جهان هفتاد و پنجمین دوره‌اش را شب پیش آغاز کرد و با حضور چهره‌هایی از گوشه‌ و کنار جهان و هالیوود این رویداد را رقم زد.
کن که همیشه به حفظ سنت‌ها تکیه داشته امسال با همکاری حامیان دیجیتال «برات» و «تیک‌تاک» و یک فیلم فرانسوی شیک با تمرکز بر زامبی‌ها با عنوان «فاینال کات» به کارگردانی میشل هازاناویسوس، به نظر می‌رسد پاپیون استعاری دور گردنش را اندکی شل‌تر کرده باشد.
این رویداد امسال بزرگ‌ترین گردهمایی سینمایی است که از زمان شروع همه‌گیری برگزار می‌شود و بازار سینمایی خود را نیز پر و پیمان برگزار می‌کند. امسال با وجود نشانه‌هایی از گسترش بیماری در برخی از نقاط این جشنواره پس از لغو شدن در سال ۲۰۲۰ و تعویق در سال ۲۰۲۱، فرش قرمز خود را تقریبا بدون ماسک چنان برگزار کرد که گویی کووید ۱۹ یک خاطره مربوط به دوردست‌هاست.
اعضای هیات داوران این جشنواره از جمله چهره‌هایی بودند که شب پیش روی فرش قرمز رفتند و اصغر فرهادی نیز از جمله آنها بود. ریاست هیات داوران را ونسان لیندون بازیگر کهنه‌کار فرانسوی که در فیلم «تیتان» ساخته جولیا دوکورنو برنده نخل طلای سال پیش حضور داشته، برعهده دارد.
در این مراسم پیامی هم از رئیس جمهور اوکراین پخش شد که از فیلم «دیکتاتور بزرگ» چارلی چاپلین یاد کرد و خواست تا سینما با جنگ مخالفت کند.
هرچند در این مراسم تعداد کمی از حضار ماسک زده بودند اما رعایت نکات بهداشتی ضرورت داشت و فشار کم آب داخل دستشویی‌ها ۲۰ دقیقه قبل از شروع مراسم آنقدر پایین آمده بود که شستن صحیح دست‌ها را برای حاضران سخت می‌کرد.
کاهش شمار افرادی که از ماسک استفاده کردند به جز فرش قرمز به غذاخوری‌ها و اتاق مطبوعات تا نشست مطبوعاتی هیات داوری کن هم تسری یافت و مسئولان هم تاکید کردند که این رویکرد منطبق با رویکرد کل فرانسه در مقابله با شیوع بیماری است. این در حالی است که در لس‌آنجلس و نیویورک شمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است.
با وجود حضور «تیک تاک»‌در جشنواره امسال، جشنواره به قانون سختگیریانه خود برای ممنوع بودن سلفی روی فرش قرمز پایبند ماند و اگر کسی قصد داشت به سرعت یک سلفی بگیرد با دست مسئولی روبرو می‌شد که روی لنز گوشی قرار می‌گرفت.
در مراسم شب پیش نخل طلای افتخاری کن به فارست ویتاکر اهدا شد. این بازیگر آمریکایی پیش از این برای بازی در فیلم «پرنده» ساخته کلینت ایستوود جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *