تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فرزند صبح» با اشاره به لزوم صدور مجوز اکران این فیلم ازسوی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، گفت: سال‌هاست این فیلم آمادهنمایش است ولی نگرانم چرا اکران نمی‌شود، حتی حاضرم فیلم را به صورت رایگان درسکوها نمایش دهند.

به گزارش ایرنا، فیلم فرزند صبح به کارگردانی بهروز افخمی از سال۱۳۸۶جلوی دوربین رفته و هنوز موفق به اکران در سنیماها نشده است. چندسالیاست در روزهای منتهی به سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی(ره)،زمزمه‌هایی مبنی بر نمایش و اکران این فیلم که به زندگی امام خمینی(ره) می‌پردازد،به گوش می‌رسد، به همین بهانه با تهیه‌کننده این اثر، محمدرضا شرف‌الدین بهگفت‌وگو نشستیم.

شرف‌الدین درباره شرایط فعلی فیلم گفت: فیلم فرزند صبحسال‌هاست که آمادهنمایش است اما موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) باید اجازه دهد تا این فیلم اکران شود. چون طبق وصیت امام، این موسسه مسئول کلیه موضوعات محتواییارزش‌های حضرت امام (ره)، پس از رحلت ایشان است.

تهیه‌کننده فیلم فرزند صبح ادامه داد: این فیلم در افتتاحیه دوازدهمین جشنوارهفیلم عمار نمایش داده شد. اتفاقا دیده شد، و من آن را به موسسه تحویل دادم اما تاامروز منتظر عنایت موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)برای اکران عمومیهستیم. بر اساس وصیت سیاسی و الهی حضرت امام (ره)، پس از رحلت آثاری کهدرباره ایشان تولید می‌شود باید به تایید دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) برسد.

شرف‌الدین با بیان اینکه هر سال درباره اکران فیلم صحبت می‌شود، گفت: تا کنونموسسه به جهت استعلام و درخواست برای پروانه نمایش اقدامی انجام نداده است،این اثری است که من سال‌ها برای آن زحمت کشیدم و دلم می‌خواست دیده و اکرانشود و ۱۵ خرداد بهترین موقع برای اکران آن است.

171183416.jpg

بهروز افخمی و عبدالرضا اکبری در پشت‌صحنه «فرزندصبح»

شرف الدین ادامه داد: من حاضرم که فیلم را به صورت رایگان در سکوها نمایش دهندو آنها هم بسیار استقبال می‌کنند. هرچند سرمایه‌گذار باید تصمیم بگیرد و من کارهایاجرایی آن را انجام دهم، به عنوان تهیه‌کننده نگران این فیلم هستم که چرا اکران نشدهاست.

«فرزندصبح» درباره یک شخصیت بزرگ و تحول‌انگیز تاریخ ملی ماست که خارج از مسائل قانونی و حقوقی به عنوان یک اثر سینمایی معتقدم که معاونت سینمایی باید اکران این فیلم را مطالبه کند

تهیه‌کننده فیلم فرزند صبح افزود: فیلم قصه دارد، بازیگر دارد، کارگردان دارد و تمامشاخصه‌های یک فیلم برتر را دارد. از این‌ها مهم‌تر، درباره یک شخصیت بزرگ وتحول‌انگیز تاریخ ملی ماست که خارج از مسائل قانونی و حقوقی به عنوان یک اثرسینمایی معتقدم که معاونت سینمایی باید اکران این فیلم را مطالبه کند.

تهیه‌کننده فیلم زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند افزود: در حال حاضر فیلمی در هنر وتجربه دارم که همچنان تلاش می‌کنم کارهای اکران آن را تکمیل کنم. هرچند که از صفرتا صد این پروژه، یک ریال هم دستمزد نگرفتم، اما چون این فیلم ساخته و آماده شد،من تلاش می‌کنم که فیلم دیده شود. اگر دیده نشود که فایده ندارد. اتفاقی که برایفرزند صبح افتاده است.

شرف‌الدین با اشاره به بهروز افخمی و تلاش های او برای اکران فیلم گفت: آقایافخمی هم در تلاش برای اکران فیلم است. سال گذشته یکی از سکوها و یک پخشسینمایی را هماهنگ کردیم و همه کارها را انجام دادیم اما آنها طبق قانون باید اجازهپخش فیلم را بدهند. فعلا توپ در زمین این دوستان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *